Styrkeøvelser for barn

0
128
Styrkeøvelser for barn
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE


Her er noen forslag til enkle øvelser for barn – bevegelser og spill som de vil ha glede av og som ikke krever utstyr eller store uterom.

Styrkeøvelsene kan gjøres i små utbrudd på 5-10 minutter, eller du kan kombinere flere sammen. Start med noen få minutter med oppvarmingsøvelser for å få muskler og ledd i bevegelse.

Løping

Løping er omtrent den enkleste treningsformen som finnes, og den er perfekt for barn. De elsker det! Barn kan løpe utendørs, men også inne: i en gymsal, ned en gang eller til og med rundt (og rundt og rundt) et stort bord. Løping kan også kombineres med andre øvelser i spill, som stafettløp.

Hopping

Få føttene opp og ned fra bakken for enkel trening som barna elsker å gjøre.

Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE


Knebøy og utfall

Du gjør dem, og barna kan gjøre dem også: Bøy knærne (men ikke for langt) for knebøy og utfall. Disse enkle øvelsene bygger beinstyrken for å gi barna et godt grunnlag for alle slags sports- og treningsaktiviteter. Prøv fremover, bakover og sideutfall samt klassiske knebøy.

Situps, pushups og planken

Gå ned på gulvet for grunnleggende øvelser som fungerer på kjernen og armer: Sit-ups, push-ups og planken. Barn kan gjøre tradisjonelle mageøvelser, sykkelcrunches, sit-ups med mer. Det finnes mange variasjoner på den klassiske sit-ups.

Avslutt med tøying

Etter trening, følg opp med noen enkle tøyninger for å holde musklene sterke og sunne. En tøyningssekvens og nedkjøling kan også hjelpe barn til en mer avslappet tilstand etter trening, forebygge skader.

Relaterte artikler:

Uteaktiviteter for barn

Fysiske aktiviteter for barn

Annonse fra MILRAB