Styrkeøvelse for rygg med diagonalhev

0
11
Styrkeøvelse for rygg med diagonalhev

Lær hvordan du kan trene opp styrke i ryggen med diagonalhev.

Trene opp styrke i ryggen med diagonalhev

Diagonalhev er en enkel øvelse som styrker muskulaturen i ryggen, men som også styrker andre deler av kjernemuskulaturen, som mage, rumpe, lår og baksiden av skuldrene. Diagonalhev kan inngå i sirkeltrening, etter at du har gjennomført en treningsøkt med løping.

Trene styrke med diagonalhev

  • Stå på alle fire, og pass på at knærne er rett under hofta. Håndflatene skal være ned i gulvet rett under skuldrene. Pass på at du er rett i ryggen, og se rett ned i gulvet.
  • Løft venstre arm, slik at den danner en linje med resten av kroppen, samtidig som du løfter høyre ben, slik det også danner en linje med resten av kroppen. Strekk skikkelig ut og hold i et par sekunder før du går tilbake til utgangsposisjonen.
  • Gjenta neste repetisjon, og gjennomføre 10-15 repetisjoner på hvert ben og arm

Gjennomføre 2-3 serier med diagonalhev.

Relaterte artikler:

Styrkeøvelser med beinpress

Styrkeøvelser med armhevinger