Sprintintervaller for 5 km under 25 min

0
227
Sprintintervaller for 5 km under 25 min

Lær mer om hvordan du kan trene sprintintervaller for 5 km under 25 minutter, for å bli raskere og bedre i stand til å holde tempoet oppe på distansen.

Hva er sprintintervaller

Sprintintervaller kan være kortintervall som blir løpt med hard til maksimal intensitet. Lengden på sprintintervallene kan være alt fra 200-400 meter, eller 1-2 minutter. Siden intensiteten er så høy, bør pausene du har mellom hvert intervall gjenspeile intensiteten, slik at du henter deg inn igjen mellom hvert intervall.

Med hvilken fart og intensitet du kan løpe sprintintervaller

Du kan trene med følgende fart og intensitet når du gjennomfører sprintintervaller for å løpe 5 km under 25 minutter:

Artikkelen fortsetter under annonsen
  • 200 meter sprintintervall: 54 sekunder
  • 300 meter sprintintervall: 1:21 minutter
  • 400 meter sprintintervall: 1:48 minutter

Pausene mellom hvert intervall kan være tilsvarende tiden du bruker på intervallet, eller tilpasse lengden etter behov. Blir du stivere og stivere for hvert intervall, må du øke lengden på pausene. Hold deg i bevegelse når du har pause. Intensiteten på intervallene kan være fra hard til maksimal intensitet. Tilpasse antall repetisjoner etter formnivå.

Relaterte artikler:

Løpe 5 km på 25 minutter

Intervalltrening for 5 km på 25 min

Annonse fra ICEIphone SE med opptil 2000 kr rabatt!

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst skriv inn din kommentar!
Vennligst skriv inn navnet ditt her