Splittider når du skal løpe Oslo maraton

0
310
Splittider når du skal løpe Oslo maraton

Lær mer om hvordan du kan bruke løpekalkulator for å beregne splittider når du skal løpe Oslo maraton.

Beregne splittider på Oslo maraton

Før du starter Oslo maraton, kan det være lurt å bestemme seg for en strategi med tanke på hvilken fart du tenker holde under Oslo maraton. Det kan være at du ønsker å løpe med jevnest mulig kilometertider gjennom hele løpet, eller at du ønsker å løpe med negativ splitt, slik at kilometertidene blir bedre og bedre utover i løpet. Å løpe med negativ splitt er kanskje den mest effektive måten du kan løpe Oslo maraton, og kanskje også den mest krevende. De aller fleste mosjonistløperne løper Oslo maraton med positiv splitt, som vil si at de bruker mer og mer tid per kilometer utover i løpet. Uansett hvilken strategi du velger, kan det være interessant å beregne dine splittider for Oslo maraton.

Løpekalkulator for å beregne splittider for Oslo maraton

Legg inn ønsket distanse du skal løpe under Oslo maraton i SpurtRun løpekalkulator. Legg inn tiden tenker bruke på Oslo maraton og lengden på splitt i km. Velg mellom splitter på 1, 2, 5 og 10 km.

Relaterte artikler:

Fart når du skal trene til Oslo maraton

Tempotrening for Oslo maraton

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst skriv inn din kommentar!
Vennligst skriv inn navnet ditt her