Splittider når du skal løpe Oslo maraton

0
28
Splittider når du skal løpe Oslo maraton

Lær mer om hvordan du kan bruke løpekalkulator for å beregne splittider når du skal løpe Oslo maraton.

Beregne splittider på Oslo maraton

Før du starter Oslo maraton, kan det være lurt å bestemme seg for en strategi med tanke på hvilken fart du tenker holde under Oslo maraton. Det kan være at du ønsker å løpe med jevnest mulig kilometertider gjennom hele løpet, eller at du ønsker å løpe med negativ splitt, slik at kilometertidene blir bedre og bedre utover i løpet. Å løpe med negativ splitt er kanskje den mest effektive måten du kan løpe Oslo maraton, og kanskje også den mest krevende. De aller fleste mosjonistløperne løper Oslo maraton med positiv splitt, som vil si at de bruker mer og mer tid per kilometer utover i løpet. Uansett hvilken strategi du velger, kan det være interessant å beregne dine splittider for Oslo maraton.

Splittidkalkulator for å beregne splittider for Oslo maraton

Scroll ned til ‘Kalkulator for å beregne splittid’, og legg inn ønsket distanse du skal løpe under Oslo maraton. Legg inn tiden tenker bruke på Oslo maraton og lengden på splitt i km. Til slutt velger du om du vil løpe med negativ, positiv splitt eller lik splitt. Velger du negativ eller positiv splitt, kan du velge hvor stor splitten skal være i prosent. Splittidkalkulatoren vil enkelt estimere dine splittider for Oslom maraton.

Relaterte artikler:

Fart når du skal trene til Oslo maraton

Tempotrening for Oslo maraton