Spis deg slank

0
87
Spis deg slank
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

Trening er helt avgjørende for at du skal gå ned i vekt, og det samme gjelder for kosthold og spisevaner. Lær mer om hvordan du kan spise deg slank.

Planlegge måltider

Sett en tidtaker i 20 minutter og oppfinne deg selv som en langsom eater. Dette er en av de beste vanene for å slanke seg uten en komplisert kostholdsplan. Nyt hver bit og få dem til den holder på. Faste måltider gir stor glede fra mindre porsjoner og utløser kroppens fyldehormoner. Når du ulver maten raskt, har ikke magen tid til å fortelle hjernen din at den er full. Det fører til overspising.

Spis mer grønnsaker

Server tre grønnsaker med middag i kveld, i stedet for bare en, så spiser du mer uten å prøve. Større variasjon lurer folk til å spise mer mat – og å spise mer frukt og grønnsaker er en fin måte å gå ned i vekt på. Det høye fiber- og vanninnholdet fyller deg med færre kalorier. Kok dem uten tilsatt fett. Og smak til med sitronsaft og urter i stedet for å drukne godheten deres i sauser eller dressinger med fettholdig fett.

Spis suppe

Tilsett en buljongbasert suppe til dagen din, så fyller du på færre kalorier. Tenk minestrone, tortilla suppe eller kinesisk vann-ton. Suppe er spesielt nyttig i begynnelsen av et måltid fordi den bremser spiser og demper appetitten. Begynn med en lav-natrium buljong eller hermetisert suppe, tilsett friske eller frosne grønnsaker og la det småkoke. Pass på kremede supper, som kan ha mye fett og kalorier.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

Spis helkorn

Hele korn som brun ris, bygg, havre, bokhvete og fullkorn hører også sammen med din stealthy vekttap strategi. De hjelper deg med færre kalorier og kan forbedre kolesterolet ditt. Hele korn finnes nå i mange produkter, inkludert vafler, pizzaskorpe, engelske muffins, pasta og mykt «hvitt» fullkornsbrød.

Kutte ned på raffinert sukker

Bytt ut en sukkerholdig drikk som vanlig brus med vann eller en sel-kalor med null kalori, så unngår du omtrent 10 ts sukker. Tilsett sitron, mynte eller frosne jordbær for smak og moro.

Det flytende sukkeret i brus ser ut til å omgå kroppens normale fylde-signaler. En studie sammenlignet ekstra 450 kalorier per dag fra gelebønner kontra brus. Godterierne spiste ubevisst færre kalorier generelt, men ikke for brusdrikkene. De fikk 2,5 pund på fire uker.

Drikk grønn te

Å drikke grønn te kan også være en god vekttapstrategi. Noen studier antyder at den midlertidig kan øke kroppens kaloriforbrenningsmotor, muligens gjennom fytokjemikalier kalt katekiner. I det minste får du en forfriskende drink uten mange kalorier.

Bruk mindre tallerkener

Velg en 10-tommers lunsjplate i stedet for en 12-tommers middagstallerken for automatisk å spise mindre. Cornells Brian Wansink, PhD, fant i test etter test at folk serverer mer og spiser mer mat med større retter. Krymp tallerkenen eller skålen din for å kutte ut 100-200 kalorier om dagen – og 10-20 pund på et år. I Wansinks tester var det ingen som følte seg sulten eller til og med la merke til når triks av øyet barberte 200 kalorier fra det daglige inntaket.

Relaterte artikler:

Dietter for slanking

Slanking uten trening

Annonse fra X-LIFE