Spinning effekt på kroppen

0
68
Spinning effekt på kroppen
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE


Når det gjelder helse- og treningsfordeler ved spinning, er det først og fremst kaloriforbrenningen og økt utholdenhet effekten du vil merke på kroppen.

Forbrenning av kalorier

Fordelene med spinning oppfyller en lang liste over helse-, trenings- og livsstilsbehov for et bredt spekter av mennesker. Enten du er en syklist som vil forbedre ytelsen, eller er en nybegynner som prøver å gå ned i vekt, vil spinning gi deg det den effekten du ønsker. Fra sal til sal vil du se behovene til mange – uansett alder, kjønn, livsstil – møtt av en opplevelse. Derfor er det få utholdenhetsidretter som er like dynamiske og effektive som spinning. Tenk på dette: en times spinningøkt med moderat intensitet forbrenner omtrent 420 til 622 kalorier.

Forbedre utholdenhet for et sunt hjerte

Spinning kan utføres som en anaerob trening, der du henter energi fra reservene og bygger opp muskulær utholdenhet over en lengre tidsramme. Imidlertid er det også aerobe fordeler. Spinning inkluderer både utholdenhet og kardiovaskulær trening. Hjertehelse er en av de mest åpenbare fordelene med spinning, og det samme er lungekapasitet. Når vi jobber hardere, vil vi også lære å jobbe med kontrollert pust. Dette kan hjelpe til med angst og bidra til å senke hjertefrekvensen når du er i en situasjon der fysisk anstrengelse begynner å ta pusten fra deg.

Bestem ditt eget tempo

Hvis du foretrekker å skru opp hastigheten og motstanden ofte, gjør du det. Hvis du er nybegynner, restituerer deg fra skade tilpasser du tempoet deretter. Hver gang du trener spinning, finner du din komfortsone og gjør opplevelsen til din egen.

Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE


Relaterte artikler:

Spinning trening

Stepkasse trening

Annonse fra MILRAB