Slutt å kaste vekk tiden – start å trene NÅ

0
215
Slutt å kaste vekk tiden - start å trene NÅ


HØSTSALG!

Opptil 

23%

rabatt!



Har du gått lenge og lurt på når du skal starte opp med trening? Tiden er inne, og du kan starte å trene NÅ. Lær hvordan!

Start med trening NÅ

Det mangler ofte ikke på tid vi bruker å tenke på hva vi skal trene og hvordan, men det er liten nytte uten handling. Du blir ikke i bedre form av å tenke på at du bør trene. Du må komme deg ut for å trene. I stedet for å vurdere hva du skal trene, når og hvor, bør du starte å trene NÅ. Det viktigste er å komme i gang. Mål og treningsprogram kan du utforme senere.

Hvordan komme i gang med trening

Å fokusere på treningen du må gjøre for å komme i den formen du ønsker, kan være overveldende. Derfor kan det være lurt å heller fokusere på hva du skal gjøre i dag. Hvis det er å jogge i 10 minutter gjør du det, uten noen nærmere analyse av hva som er hensikten med den joggeturen. Du må starte å trene NÅ, som et første steg for å skape kontinuitet i treningen og gjøre trening til en aktivitet du gjennomfører regelmessig. Regelmessig trening vil etter hvert bli en rutine, og når treningen blir en rutine, slipper du kampen det er å komme seg ut for hver eneste treningsøkt. For hver gode grunn til å trene kan det finnes 10 unnskyldninger for å ikke trene. Ikke la unnskyldningene dominere. Kom deg heller over dørstokken og ut for å trene!

Gjør det enkelt og motiverende å trene

For å komme i gang og greie å opprettholde treningen, bør du trene på en måte som er mest mulig motiverende. Gjør det enkelt å trene. Å sette seg for ambisiøse mål, og trene for mye og for hardt, kan være en sikker måte å kvele all motivasjon for å trene. Er du utrent eller har liten erfaring med trening fra før av, bør du trene med lav intensitet, fordi det kan gjøre det enklere for deg å gjennomføre ønsket trening. Gjennomføre korte, men hyppige treningsøkter.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-life

30%

PÅ ALT FRA

NORDIC!



Det skal være enkelt å starte å trene

Hvis du sliter med å komme i gang med trening og opprettholde treningen, kan det være fordi du har en oppfatning om at trening er for slitsomt eller hardt, eller at du trener for mye eller for hardt. Begge deler kan gjøre det vanskelig for deg å trene. For å komme i gang med og opprettholde trening, må du gjøre det på et nivå som passer for deg, og det er med moderate treningsmengder med lav intensitet. Etter hvert vil du kunne øke treningsmengde og intensitet i takt med at kroppen din blir sterkere.

Relaterte artikler:

Treningen som er enkel å komme i gang med

Løping: den enkle måten

Annonse fra X-LIFESX-erfit Indoor 200 er en stødig og solid spinningsykkel for deg som ønsker å komme i form!