Slanking på den enkle måten

0
36
Slanking på den enkle måten

Er du lei av knallharde slankekurer og dietter som likevel ikke fungerer? Hva med å prøve en metode som får deg ned i vekt og gjør det enkelt å opprettholde vekten? Lær hvordan!

Hvordan slanke seg på den enkle måten

Ekstreme slankekurer som lover deg hurtig slanking, der du kan gå ned 5 kg på en uke eller 10 kg på 1 måned, leverer sjelden det de lover. Når du går på et minimum av kalorier i flere uker, vil det føre til at kroppen går i sparebluss, noe som gjør at forbrenningen din går ned og det blir enda vanskeligere å gå ned i vekt. Knallharde dietter der du sulter deg i uker eller måneder kan få deg ned i vekt. Utfordringen er at du antakelig går like fort opp i vekt igjen. Problemet med ekstreme slankekurer er at de ikke forbereder deg på et liv etter slankekuren er ferdig. Å gå ned i vekt handler ikke om ekstreme slankekurer, men om å endre livsstil. Slanking på den enkle måten handler om å trene og ha et sunt og balansert kosthold.

Slanking på den enkle måten med trening

Regelmessig og variert trening kan være en enkel og effektiv måte å slanke seg på. Å trene effektivt med vekslende intensitet kan øke forbrenningen av både fett og kalorier. Når du trener med lav intensitet vil du forbrenne mest fett, mens trening med høyere intensitet vil forbrenne mer kalorier. Å trene regelmessig er viktig for å opprettholde en vedvarende høy forbrenning. Det betyr ikke nødvendigvis at du må trene hver dag, selv om det er det ideelle, men at du trener kontinuerlig hele året, gjerne annenhver dag. Trene variert med tanke på hva du trener, hvor mye og med hvilken intensitet. Det er viktig for din motivasjon, for å ha en best mulig formutvikling og forbrenning. Trening skal ikke være krevende å gjennomføre regelmessig. Hvis du synes det er det, er det mest sannsynlig fordi du trener for mye og fort hardt, og ikke har tilstrekkelig med restitusjon mellom treningsøktene. Trene alltid med utgangspunkt i ditt nåværende formnivå, og ha en gradvis økning i hvor mye du til enhver tid trener. Slanking på den enkle måten bør alltid inkludere trening, for at du skal gå ned i vekt og greie å opprettholde vekten.

Slanking på den enkle måten med et sunt kosthold

Et sunt og balansert kosthold er den andre faktoren som vil gjøre det mye enklere å slanke seg. Du skal ha et sunt og variert kosthold der du kan spise deg mett til hvert måltid, uten at det gir deg et overskudd av kalorier. Spis mye grønnsaker, belgfrukter, frukt og bær, og spis en liten håndfull med nøtter hver dag. Velg grove kornprodukter, fullkornspasta, villris og poteter som tilbehør. Kylling, fisk og egg er gode alternativer i et sunt kosthold. Styr langt unna sukkerholdige drikker, også juice. Kunstige søtningsstoffer er heller ikke bra for kroppen. Ha en gradvis tilnærming til et sunnere kosthold. Ikke prøv å legge om alt på en gang. Ta for deg ett område om gangen, og styr gradvis inn på et sunnere kosthold. Hvis du skal starte med ett område, bør det være å kutte ut alt av søte drikker. Det er enklere enn du kanskje tror å legge om kostholdet. Alt handler om vaner, eller uvaner. Det kan noen ganger virke som en umulig oppgave å kvitte seg helt med et usunt kosthold. Prøv derfor å erstatte å en uvane med en litt sunnere vane. Det kan gjøre det enklere.

Effektiv slankekur på 14 dager

Gi deg selv en liten utfordring gjennom et eksperiment. Trene regelmessig og spis sunt i 14 dager. Etter 14 dager har du en evaluering av hvordan du føler deg, og om du har greid å gå ned noe i vekt. Trener du regelmessig minimum annenhver dag, og spiser normale porsjoner med sunn mat, er sannsynligheten stor for at du er på rett vei, kanskje ikke mye, men et steg i riktig riktig retning. For det tar tid å slanke seg på den enkle måten når du trener og har et sunt kosthold, men det er endring som er varig dersom du holder deg til denne planen.

Relaterte artikler:

Effektiv slanking med trening

Slanking og trening for å gå ned i vekt