Slanking og trening

0
62
Slanking og trening
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE

7 990,-

5 990,-

X-ERFIT

RUN 100 TREDEMØLLE!

SPAR KR 2000,-



Hvis du har trent og spist færre kalorier, og likevel ikke går ned i vekt, lurer du kanskje på hvorfor den tilsynelatende enkle strategien ikke fungerer.

Trening er bare en del av det å gå ned i vekt

Det er ikke mulig å komme seg rundt det faktum at antall kalorier inn må være mindre enn antall kalorier ut når du skal slanke deg. Folk som slanker seg opplever ofte at de ikke går ned i vekt, selv om de trener. Trening er veldig bra og helt nødvendig, men for å gå ned i vekt må du i tillegg ha et sunt kosthold. Deretter er du nødt til å balansere et sunt kosthold med trening, inntil det har blitt en del av livsstilen din. Først da vil du greie å opprettholde vekten du ønsker.

Trening er et must for vektkontroll

Du kan ikke finne veldig mange mennesker som opprettholder en sunn vekt, som ikke trener regelmessig. Det vi finner er at folk som fokuserer på kosthold ikke er veldig vellykkede i det lange løp uten å fokusere på fysisk aktivitet. Det er mange studier som viser at folk som går ned i vekt går opp igjen hvis de ikke er fysisk aktive. Du er nødt til å ha fokus på begge deler, både kosthold og regelmessig trening.

Kostholdet kan ødelegge for innsatsen du legger i trening

Trening gir deg kanskje ikke rommet for så store utskeielser i kostholdet som du tror. Den gjennomsnittlige personen overvurderer aktivitetsmengden med omtrent 30% og undervurderer matinntaket med omtrent 30%. Folk trener kanskje mindre enn de tror og spiser mye mer enn de er klar over. Det er en sikker måte å ikke greie å gå ned i vekt, og kan også føre til at du går opp i vekt, fordi økt aktivitet kan føre til økt appetitt.

Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE


En treningsøkt om dagen er kanskje ikke nok

Det beste alternativet for din vekt – og for din generelle helse – er å ha en fysisk aktiv livsstil, og det handler ikke bare om 30 minutters trening. Det handler om å være fysisk aktiv i perioder gjennom hele dagen. 30 minutter på tredemøllen kan ikke gjøre opp for 23 og en halv time stillesittende. Folk må legge inn aktivitet gjennom hele dagen. Gjør noe for å bevege deg, og gjør det morsomt. Sett deg realistiske mål og ta små om gangen mot vektmålet ditt.

Ikke glem stress, søvn og andre faktorer som kan påvirke vekten din. Du må se på livsstilen din under ett, ikke bare om du gjennomfører noen treningsøkter i uka. Det er i tillegg helt avgjørende at du har et sunt og balansert kosthold.

Relaterte artikler:

Slanking og trening for å gå ned i vekt

Slanking uten trening

Annonse fra MILRAB