Slanke seg på en måned

0
58
Slanke seg på en måned
Foto: Meghan Holmes - Unsplash.com
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra MILRAB

Å nå dine vekttapsmål kan være en stor utfordring, uavhengig av hvor mye vekt du vil miste. Lær mer om hva du kan gjøre for å slanke deg på en måned.

Å ta ett skritt av gangen og gjøre noen mindre endringer i kostholdet og livsstilen din kan gjøre vekttap mye mer håndterlig.

Trene mer utholdenhet

Kardio kan hjelpe deg med å forbrenne flere kalorier for å øke vekttapet raskt.

Kutt ned på raffinerte karbohydrater

Raffinerte karbohydrater, som inneholder lite næringsstoffer, kan forårsake topper og krasj i blodsukkernivået. Forskning viser at et høyere inntak av raffinerte karbohydrater kan være knyttet til høyere kroppsvekt og økt magefett.

Artikkelen fortsetter etter annonsen fra MILRAB

SOMMERSALG!

200+ TILBUD!

Telle kalorier

Å telle kaloriene kan bidra til å øke vekttapet når det kombineres med andre diett- og livsstilsendringer.

Kutt ut flytende kalorier

Brus, juice og sportsdrikker inneholder mye kalorier og kan bidra til vektøkning. Vann har derimot vist seg å redusere kaloriinntaket og øke stoffskiftet midlertidig.

Spis saktere

Å spise sakte kan redusere inntaket og forbedre følelsen av metthet for å øke vekttapet.

Spis mer fiber

Å øke fiberforbruket ditt har vært knyttet til reduksjoner i både kaloriinntak og kroppsvekt.

Frokost med høyt proteininnhold

Økt proteininntak om morgenen er assosiert med større følelse av metthet, redusert kaloriinntak og reduksjon i kroppsvekt og magefett.

Få nok søvn

Mens søvnmangel kan øke sulten, kan det å få nok søvn øke sannsynligheten for vellykket vekttap.

Periodisk faste

Periodisk faste kan forbedre stoffskiftet, øke fettap og bevare mager kroppsmasse for å hjelpe med vekttap.

Spis mer grønnsaker

Grønnsakskonsum er knyttet til økt vekttap og lavere risiko for fedme. Et høyere inntak av fiber fra matvarer som grønnsaker er også forbundet med redusert kaloriinntak.

Kutt ut sauser

Mange krydder og sauser inneholder mye kalorier. Å kutte dem ut eller bytte dem mot alternativer med lite kaloriinnhold kan hjelpe med vekttap.

Trene HIIT intervaller

HIIT kan forbrenne mer kalorier enn andre treningsformer, og øke vekttap og fettforbrenning.

Vær mer i bevegelse

Ikke-treningsaktivitetstermogenese (NEAT) kan utgjøre opptil 50% av det totale antall kalorier du forbrenner hver dag. Bare å bevege seg mer gjennom dagen kan hjelpe deg med å forbrenne flere kalorier for å øke vekttapet.

Relaterte artikler:

Hvordan klare å slanke seg

Fordeler med faste

Annonse fra MILRAB

TACTICAL WEEK!

OPPTIL 40% RABATT!