Sjuende etappe av Bergen City Marathon stafett

0
30
Sjuende etappe av Bergen City Marathon stafett

Sjuende etappe er nærmest å betrakte som en transportetappe, selv om etappen er den nest lengste i Bergen City Marathon stafett. Lær hvordan du skal trene!

Hvordan trene for sjuende etappe av Bergen City Marathon stafett

Sjuende etappe er 3230 meter lang, og er den nest lengste etappen under Bergen City Marathon stafett. Etappen er ikke langt unna av å være paddeflat, med noen korte, slake stigninger. I likhet med andre lette etapper av Bergen maratonstafett, vil hurtighetstrening i form av tempotrening og intervalltrening gjøre susen. Tempotrening uten pause på 3 og 5 kilometer kan være effektiv trening for at du skal greie å holde et høyt tempo i drøyt 3 kilometer. Variert intervalltrening kan være effektiv trening for at du skal øke din aerobe utholdenhet og bli en raskere stafettløper. Ha pause tilsvarende halve tiden det tar å løpe intervallet eller kortere. I tillegg til trening med høyere intensitet må du trene løping med lav intensitet. Fordele denne treningen i mellom hardere løpetrening og ellers utover i uka. Ikke glem den ukentlige langturen for økt fettforbrenning, og venne beina til høy belastning.

Relaterte artikler:

Trene effektivt for sjette etappe av Bergen City Marathon stafett

Trene for femte etappe av Bergen City Marathon stafett