Ryggøvelser med apparater

0
469
Ryggøvelser med apparater
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!

5 999,-

9 999,-

HELKROPPSTRENING HJEMME MED SCHWINN AIRDYNE AD2!

40% RABATT!

Ryggøvelser med apparater kan gi deg sterk ryggmuskulatur, og kan bidra til å forebygge vond rygg. Lær mer om effektive ryggøvelser med apparater!

Å vite hvilke apparater som er best egnet for å bygge opp muskulaturen i ryggen, vil gjøre jobben enklere for deg og bidra til at du utvikler muskulaturen i ryggen raskere. Her får du effektive ryggøvelser som garantert vil styrke muskulaturen i ryggen!

Markløft

Markløft er en av de mest effektive måtene å trene opp en kraftig ryggmuskulatur. Du kan bruke en belastning som er alt fra moderat til hard når du gjennomfører ryggøvelser med markløft. Markløft er en av de beste øvelsene for å bygge generell muskelstyrke. Du trener ikke bare ryggen, men også lår, legger, armer og grep, alt i én bevegelse. Markløft trener kroppen i å stimulere flere muskelfibre og lage nye. Pass på at du ikke overdriver volum og hvor tungt du løfter.

Pull-up

Pull-up er en grunnleggende bevegelse med kroppen som belastning. Pull-opp kan være en ryggøvelse som styrker ryggen, men også andre deler av muskulaturen på overkroppen

Artikkelen fortsetter under annonsen fra MILRAB

HØSTSALG!

SPAR

OPPTIL

40%


Bent over row

Bent over row ryggeøvelse kan bli gjennomført med vektstang med vekter, håndvekter eller kettlebells. Ryggøvelsen er effektiv med tanke på å styrke hele ryggen. Stå med skulderbred avstand mellom føttene. Bøy knærne lett, og bøy deg fremover. Hold håndvektene i strake armer ned foran kroppen. Bøy hoftene, og stritt med baken. Nå står du i en stilling som du skal stå i hele tiden, mens armene arbeider. Trekk vektene opp til magen, og senk dem langsomt mot gulvet igjen til armene er strukket helt ut.

Nedtrekk

Nedtrekk kan være en effektiv ryggøvelse for å styrke ryggen. Denne øvelsen er effektiv for å trene opp muskulaturen i øvre del av ryggen. Nedtrekk kan bli utført med bredt eller smalt grep. Du trenger en kabelmaskin for å gjøre dette, enten på treningsstudioet, eller investere i en maskin du kan ha hjemme. Nedtrekk fungerer best hvis du gjør hele bevegelsen sakte.

Relaterte artikler:

Styrketrening for nybegynnere

Styrketrening med dips

Annonse fra X-LIFE

HØSTSALG!