Romaskin hvor ofte

0
87
Romaskin hvor ofte
Foto: Adobe Stock

Romaskin gir en utmerket fullkroppstrening, og setter både over- og underkropp i arbeid. Lær mer om hvor ofte du bør ro, og hvordan du kan gå ned i vekt med roing.

Hvis du trener for å opprettholde en god helse, er det nok å bruke en romaskin i 30 minutter om dagen med moderat intensitet – eller 15 minutter per dag med en høy intensitet. Men hvis du ror for vekttap eller konkurranse, må du antakelig beregne å bruke mer tid på romaskinen.

Roing for vekttap

Hvis du vil gå ned i vekt, må du sannsynligvis ro lenger enn det som er anbefalt over. Du kan ha enda flere helsemessige fordeler hvis du dobler treningen – 300 minutter (eller mer) med moderat intensitetstrening per uke eller 150 minutter med intensiv trening. Det er også et bra sted å starte hvis du ønsker å gå ned i vekt med roing. Hvor mye du går ned i vekt avhenger antall kalorier du forbrenner, noe som henger sammen med treningsvarighet og intensitet, og andre faktorer som vekt, kropp sammensetning og genetikk.

Forskning viser at de aller fleste som går ned i vekt og opprettholder vekten, gjør det med en kombinasjon av trening og et sunt kosthold. Hvis du reduserer kaloriinntaket ditt med beskjedne 150 kalorier per dag, kan du gå ned inntil 0,5 kg per uke.

Relaterte artikler:

Romaskin slanking

Romaskin forbrenning