Romaskin forbrenning

0
78
Romaskin forbrenning
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

En romaskin er et utrolig nyttig treningsutstyr. Å ro er effektiv trening, og kan gi utrolige resultater for de fleste treningsmål.

Å ro har lite innvirkning med tanke på overbelastning og skader og er ekstremt effektive. Som med alle andre kondisjonstrening, kan det være nyttig å se på effekten av å ro på romaskin, og enda viktigere her, hvordan en romaskin påvirker forbrenning og fetttap.

Kardiovaskulær trening

Å trene på romaskin gir deg effektiv kardiovaskulær trening. Kardio er en grunnleggende faktor for vekttap og kondisjon generelt, så det er lett å starte når du ser på hvordan en romaskin påvirker fetttap.

Å ro er god kondisjonstrening på grunn av bevegelsen det gir og variasjonen i den. Romaskiner har forskjellige motstandsnivåer slik at du kan ro i ditt eget tempo for en skreddersydd trening som passer dine behov. Du kan ro så lenge du ønsker det, eller for en avstand du ønsker, og gjør det med intensitet som gir effektiv fettforbrenning.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!


Å ro trener hele kroppen

Ser du dypere inn i mekanikken med å ro som en øvelse, vil du oppdage at det rekrutterer et stort antall muskler for hver bevegelse. Roing er trening for hele kroppen, og det er viktig at du lærer deg riktig teknikk. Enhver full kroppsøvelse betyr at du engasjerer et stort antall muskler, og du bruker en enorm mengde kalorier for å gjøre det. Det er det som kommer til å utgjøre den store forskjellen med tanke på forbrenning når du ror.

Du begynner med den første eksplosive bevegelsen gjennom beina mens du skyver deg selv tilbake, og aktiverer lår- og leggmuskulatur som deretter beveger seg gjennom til kjernen når du overfører motstanden til korsryggen, gjennom til biceps, lats og ryggmuskulatur, helt frem til å bringe stangen til brystet. Roing er en enormt sammensatt bevegelse som er det som gjør den til en så utrolig effektiv fettforbrenningsøvelse.

HIIT potensial med romaskin

Så nå som vi har snakket om hvor effektivt roing som trening, er det på tide å se på hvordan du får mest mulig ut av det. Det er mange alternativer som gjør romaskin effektivt for fetttap. Aerob trening er fantastisk, men det er også HIIT. HIIT, eller intervalltrening med høy intensitet, er en av de mest effektive måtene å forbrenne et betydelig antall kalorier på kortest mulig tid. Det er hardt arbeid, men det er så effektivt at det er verdt å gjøre. Når trener på romaskin, er den beste måten å gjøre HIIT-trening på å gjennomføre korte tidsintervaller, for eksempel 30 sekunders med maksimal intensitet, etterfulgt av 15 sekunder hviletid.

Relaterte artikler:

Romaskin trening

Intervall romaskin

Annonse fra X-LIFE