Romaskin 2000 meter tid

0
90
Romaskin 2000 meter tid
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE

GRATIS BYTTE I 30 DAGER!



Trening på en romaskin aktiverer 85 prosent av kroppens muskulatur og kan få hjertet til å pumpe hardt. Lær mer om romaskin 2000 meter tid.

Å ro krever en blanding av både utholdenhet og kraft, og bevegelsens innflytelse belaster ikke leddene dine som å løpe på tredemølle. Konkurransedyktige roere er noen av de sterkeste og kraftigste idrettsutøverne, og romaskinen spiller en massiv rolle i treningen.

Gullstandarden for ytelse på romaskinen er 2000 meter roing på tid. Avstanden kommer fra det faktum at 2000 meter er standard verdensmesterskapsløpsavstand i sporten. Ganske enkelt kan 2000 meter roing for tid være den beste allround-test som noen gang er laget. Alt du trenger er en romaskin for å utføre den. Concept2-roere er konkurransestandarden, men bruk romaskinen du har. Testen tar bare noen sekunder å sette opp – du skalerer bare den digitale skjermen til 2000 meter, og trekker deretter til tallet viser 0. Det er ganske enkelt, men en sterk 2000 meter krever kraft, utholdenhet, mental seighet og et uttømmende bidrag fra alle tre av kroppens viktigste energisystemer. Det hele utgjør en av de mest krevende, fysiske utfordringene du noensinne vil møte.

For å registrere en god tid, må du starte raskt. De første 500 meterne er ikke en fullstendig sprint, men de er bare et hakk under det. De neste 500 meterne er når ting virkelig begynner å bli krevende. Da har du sannsynligvis krysset den anaerobe terskelen, noe som betyr at du nå forbrenner fett som din viktigste drivstoffkilde.

Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE


Når du kommer inn på de siste 500 meterne, tror du kanskje ikke at du har kommet så langt. Nå er det på tide å bruke reservene dine. I løpet av de siste 300 meterne gir du alt og presser ut hvert eneste gram krefter ut av kroppen din. Hvis du utførte testen riktig, vil du være helt tømt etter 2000 meter.

Hva som utgjør en «god» tid på 2000 meter roing varierer mye etter alder, størrelse og kondisjonsnivå. Høye mennesker ror generelt raskere enn kortere mennesker. Alt rundt 6:00 minutter for en menn er i verdensklasse, men igjen, hva som er «bra» for deg, vil i stor grad avhenge av individuelle faktorer. Hvis du ikke er fornøyd med tiden din, kan du jobbe med kondisjonen din i noen uker, og deretter teste igjen (Concept2s nettsted er full av nyttige taktikker for å slippe tiden din sammen med noen gode ro-treningsplaner). Som en hvilken som helst kondisjonstest, er formålet med 2000 meter roing på tid å se om treningen din faktisk gir de ønskede resultatene.

Relaterte artikler:

Romaskin hvor ofte

Romaskin teknikk

Annonse fra MILRAB