Hurtig langtur på 18 km
Hurtig langtur på 18 km
3. desember 2018
Rolig trening for nybegynnere
Rolig trening for nybegynnere
3. desember 2018

Rolig trening i 16 km

Rolig trening i 16 km. Planen for denne treningsøkta var langtur, men siden jeg følte meg sliten i beina, ble det en kortere treningstur i stedet.

Målet med treningsøkta

Denne treningsøkta var planen å trene en langtur på nærmere 30 km, men etter en krevende treningsøkt dagen før, følte jeg meg ikke god i beina, så jeg løp bare halvparten av det som var planlagt.

Gjennomføring av treningsøkt

Treningsøkta ble gjennomført på følgende måte:

Denne treningsøkta var en god påminnelse på hvor viktig det er å lytte til kroppen og ikke pine seg gjennom en treningsøkt bare fordi den sto i planen. Beina var slitne, og jeg hadde mer enn nok med å gjennomføre de 16 kilometerne jeg løp. Treningsøkta ble gjennomført på variert underlag, der jeg løp på asfalt, bane og skogsvei.

Evaluering av treningsøkta og hvordan jeg har trent de siste ukene

Måten jeg har trent de siste ukene har ikke vært den beste. Dette var den andre uka der jeg gjennomførte en rask langtur dagen før en rolig langtur. Det fungerte én uke, og bør være en tydelig advarsel om at dette er ikke trening som fungerer. Den raske og rolige langturen bør bli gjennomført lengst mulig unna hverandre i løpet av en uke, eksempelvis at jeg løper den raske langturen onsdag eller torsdag, og langturen på søndag.

Relaterte artikler:

Langturer for 10 km på 45 min

Rolig trening for å løpe 10 km under 40 min

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *