Rolig trening etter forkjølelse


KLOKKESALG!

GJØR ET KUPP PÅ KLOKKER!



OUTLET

40-80% PÅ EN

MENGDE VARER!


Rolig trening etter forkjølelse

Rolig trening etter forkjølelse. Dette var andre treningsøkt jeg gjennomførte etter forkjølelse og målet er å trene som vanlig etter denne økta.

Restitusjonstrening med svært lav intensitet

Å sørge for nok og riktig restitusjon når du trener løping er minst like viktig som selve løpetreningen. «Å hvile seg i form» er ikke bare en floskel, og det ligger mye sannhet i dette utsagnet. Restitusjon er viktig for din formutvikling, og kanskje aller viktigst; for å forebygge og unngå overbelastning og skader. Fullstendig hvile er i de fleste tilfeller den beste måten du som løper kan hente deg inn igjen etter harde og utmattende treningsøkter, men det finnes også måter du kan restituere der du er i aktivitet, og likevel får fullverdig restitusjon. Restitusjonstrening med lav intensitet kan også fungere som restitusjon.

Målet med treningsøkta

Målet med treningsøkta var å komme i gang igjen etter en forkjølelse som har var omtrent 1 uke. Dette var den andre treningsøkta etter forkjølelse, og målet var å trene litt lenger enn forrige restitusjonstrening.

Gjennomføring av treningsøkt

Treningsøkta ble gjennomført på følgende måte:

  • 8 km rolig løping med lav intensitet

Lengden på denne treningsøkta var altså noe lenger, og intensiteten var fremdeles lav. Treningsøkta ble gjennomført i samme løype, men med en ekstra sløyfe som gjorde turen et par kilometer lenger.

Evaluering og veien videre

Etter denne treningsøkta er målet å trene som vanlig. Likevel kommer jeg ikke til å gjennomføre noe trening med moderat til hard intensitet, men heller ha som mål å gjennomføre en langtur på 30 kilometer i helgen.

Relaterte artikler:

Restitusjonstrening etter sykdom

Restitusjonstrening for nybegynnere

Om forfatteren

Legg inn kommentar

Spurt Av Spurt
40% PÅ GARMIN

GJØR ET KUPP

PÅ SPORTSKLOKKER!