Rolig løping langs vei og i terreng

0
184
Rolig løping langs vei og i terreng

Denne treningsøkta gjennomførte jeg på fjellet, langs vei og i en kupert trailløype.

Effekt av trening

Denne treningen forbedret min generelle grunnleggende kondisjon og aerobe utholdenhet, og økte metabolismen. Kroppens evne til å lagre oksygen i det kardiologiske systemet og i musklene ble forbedret. Fett er hovednæringskilden som kroppen din bruker med denne treningsintensiteten, noe som opprettholder glukoselagrene.

Gjennomføring av treningsøkt

Treningsøkta strekte seg over en kort distanse på 6 km, og hadde en varighet på 45 minutter. Gjennomsnittspulsen var på 105, men pulsen varierte mye i og med at det var mye opp og ned. Tempoet var lavt. Jogging kan være beskrivende. Løypa startet med 3 km langs vei, før jeg tok av, og inn på deler av trailløype for sykkel. Løypa snirklet seg gjennom fjellterrenget, og var morsom å løpe i.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Relaterte artikler:

12 km løping i terreng

Løping på sti og skogsvei

Annonse fra ICEIphone SE med opptil 2000 kr rabatt!

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst skriv inn din kommentar!
Vennligst skriv inn navnet ditt her