Restitusjonstrening i 12 km

0
241
Restitusjonstrening i 12 km
Artikkelen fortsetter under annonsen fra MILRAB

GARMIN

Fenix 5 Plus Sapphire

Carbon!

DU SPARER KR 4 500,-

9 499,-

4 999,-

Denne treningsøkta gjennomførte jeg med 12 km restitusjonstrening i variert trening.

Mål med treningsøkta

Målet med treningsøkta var å løse opp i muskulaturen dagen før hard tempotrening på 10 km.

Gjennomføring av restitusjonstrening

Følgende ble gjennomført denne treningsøkta:

  • 12 km løping med lav intensitet

Selv med en dags hvile foregående dag, kjente jeg med tung i beina. Jeg tror at den harde langturen jeg løp for 4 dager siden fremdeles sitter i beina. Det sier litt om hvor belastende harde langturer kan være. Neste langtur kommer jeg til løpe 10 sekunder saktere per km, for å unngå å unngå at det går for langt tid til jeg er ferdig restituert.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra MILRAB

GJØR ET 

TRENINGSKUPP!

DU SPARER OPPTIL 40%

Relaterte artikler:

Restitusjonstrening for løpere

Restitusjonstid når du trener løping med høy intensitet

Annonse fra X-LIFE