Restitusjonstrening i 12 km

R

Denne treningsøkta gjennomførte jeg med 12 km restitusjonstrening i variert trening.

Mål med treningsøkta

Målet med treningsøkta var å løse opp i muskulaturen dagen før hard tempotrening på 10 km.

Gjennomføring av restitusjonstrening

Følgende ble gjennomført denne treningsøkta:

  • 12 km løping med lav intensitet

Selv med en dags hvile foregående dag, kjente jeg med tung i beina. Jeg tror at den harde langturen jeg løp for 4 dager siden fremdeles sitter i beina. Det sier litt om hvor belastende harde langturer kan være. Neste langtur kommer jeg til løpe 10 sekunder saktere per km, for å unngå å unngå at det går for langt tid til jeg er ferdig restituert.

Relaterte artikler:

Restitusjonstrening for løpere

Restitusjonstid når du trener løping med høy intensitet

Forfatter

Legg inn kommentar

Spurt.no er et nettsted der du finner det aller meste av artikler om løping og trening. Du finner også artikler om motivasjon, og en rekke kalkulatorer du kan bruke når du trener.

Terje Lien

Terje Lien deler av sine erfaringer med løping og trening.

Har du spørsmål? Ta kontakt med oss! info@spurt.no

Siste innlegg