Restitusjon for at du skal bli raskere på Sentrumsløpet

0
47
Restitusjon for at du skal bli raskere på Sentrumsløpet

Lær mer om hvordan du skal planlegge og gjennomføre tilstrekkelig med restitusjon når du trener for Sentrumsløpet, for at du skal bli enda bedre på distansen.

Restitusjon er viktig når du trener for Sentrumsløpet

Restitusjon er helt avgjørende for at du skal komme i den formen du ønsker til Sentrumsløpet. Restitusjon kan redusere risikoen for skader og gi deg enda bedre treningseffekt når du trener for Sentrumsløpet. Å restituere tilstrekkelig når du trener for Sentrumsløpet kan også gi deg en jevnere og bedre formutvikling. Mentalt kan restitusjon være viktig for å opprettholde motivasjonen for løpetrening over en lenger periode.

Restituere for å forebygge skader

Å unngå skader er alfa og omega når du trener for å løpe raskest mulig på Sentrumsløpet. Et lenger skadeavbrekk kan sette en effektiv stopper for din deltagelse i Sentrumsløpet. Derfor må du trene og restituere på en måte som reduserer risikoen for skader. Planlegge restitusjon på lik linje som du planlegger trening, og få det ned i treningsprogrammet ditt. Restituere ellers etter behov. Lytt til kroppen for å bestemme når du trenger restitusjon. Avhengig av hvordan du har trent, kan du ha fullstendig hvile eller gjennomføre restitusjonstrening med svært lav intensitet. Å forebygge skader vil skape kontinuitet i løpetreningen ved at du få trent regelmessig.

Restitusjon for en jevn og god formutvikling

Restitusjon når du trener for Sentrumsløpet er viktig for at du skal ha en kontinuerlig og god formutvikling. Det får du ikke dersom du hele tiden trener deg ned uten tilstrekkelig med restitusjon. Hvis du derimot trener og restituerer på en måte der du lar kroppen få restitusjonstiden trenger for å bygge seg opp igjen og bli sterkere, kan det bidra til en jevn og god formutvikling. Pila vil hele tiden peke oppover for din formkurve.

Restitusjon for å holde motivasjonen oppe

Restitusjon kan bidra til å holde motivasjonen oppe når du trener for Sentrumsløpet. Motivasjon er helt nødvendig for at du skal greie å gjennomføre nødvendig trening i en lenger periode før du skal løpe Sentrumsløpet. Underveis og i etterkant av tøffe treningsperioder, kan nok restitusjon være helt avgjørende for å holde motivasjonen oppe. Restituere etter harde treningsøkter og gå ned på trening og intensitet hver fjerde uke for å holde motivasjonen ved like.

Restitusjon er viktig når du trener for Sentrumsløpet

Restitusjon er en like viktig enkeltstående faktor som treningen du gjennomfører for Sentrumsløpet. Det ene er ikke mulig uten det andre. Tilstrekkelig med restitusjon er helt nødvendig for at du skal ta steget videre og gjennomføre Sentrumsløpet på en best og raskest mulig måte.

Relaterte artikler: