Raskt ned i vekt på en uke

0
16
Raskt ned i vekt på en uke

Ønsker du gå raskt ned i vekt på en uke? Hva med å gå raskt og effektivt ned i vekt, der du ikke raser ned i vekt, men når idealvekten og greier å holde den?

Hvordan gå ned i vekt raskt og effektivt

Det viktige er ikke hvor raskt du går ned i vekt, selv om det selvsagt hadde vært topp å gå raskt ned i vekt på en uke, eller ned 10 kg på 2 uker. Utfordringen med slik ekstremslanking er at du skal leve et normalt livet etter at slankekuren er over. Når du går på knallharde dietter eller slankekurer for å gå raskt ned i vekt på en uke eller måned, går du på sultegrensen med et minimum av kalorier du får i deg hver dag. Dette er ikke normalt kaloriinntak, og kroppen vil mest sannsynlig gå i sparemodus for å spare energi. Det vil gjøre det enda vanskeligere å gå ned i vekt. Når du begynner å spise normalt igjen etter dietten eller slankekuren, har du fremdeles lav forbrenning, og du vil raskt gå opp i vekt igjen. Hvordan gå ned i vekt fort handler om å skynde seg sakte, og det er ikke å gå raskt ned i vekt på en uke. Det handler mer om å trene for å gå ned i vekt, og ha et sunt og balansert kosthold for å gå ned i vekt.

Treningsprogram for å gå ned i vekt

Trening kan være en effektiv måte å gå ned i vekt. Når du trener variert med vekslende intensitet, vil det bidra til økt forbrenning, både av kalorier og fett. Trener du med lavere intensitet vil det forbrenne mer fett, og trener du med høyere intensitet vil det forbrenne mer kalorier. Følg et treningsprogram for å gå ned i vekt. Det vil gjøre det enklere å motivere seg for trening, og enkelt å vite hva du skal trene, hvor mye og med hvilken intensitet. Ta utgangspunkt i eget formnivå når du trener for å gå ned i vekt, og trene med en mengde og intensitet som kroppen din til enhver tid tåler av belastning.

Matplan for å gå ned i vekt

I tillegg til et treningsprogram for å gå ned i vekt, bør du ha en kostholdsplan der du planlegger sunne og næringsrike måltider. Måltidene bør inkludere grønnsaker, belgfrukter, bær, frukt og nøtter. Grove kornprodukter, fullkornspasta, villris og poteter er også bra. Kylling, fisk og egg er gode alternativer i et sunt kosthold. Hold deg unna sukker og sukkerholdige drikker, også juice. Foretrekk naturell yoghurt fremfor søte yoghurter. Matplanen skal være et verktøy som holder deg på rett vei med tanke å et sunt kosthold. Kalorifattig mat som metter mye.

Relaterte artikler:

Beste diett for å gå ned i vekt raskt og effektivt

Rase ned i vekt