Progressive tempointervaller

P

Progressive tempointervaller. Denne treningsøkta ble gjennomført med progressive tempointervaller, der hvert intervall ble delt inn i 3 faser.

Målet med treningsøkta

Målet med treningsøkta var å trene opp aerob kapasitet, slik at jeg greier å holde et høyere tempo over lenger tid.

Gjennomføring av treningsøkt

Treningsøkta ble gjennomført på følgende måte:

Tempointervallene på 9 minutter var delt inn i 3 faser, der intensiteten var lav, moderat og hard. Fordelen med å trene intervaller på denne måten er at kroppen får en gradvis tilvenning til økt intensitet, og du kan avslutte intervallet på terskel. Å trene progressive intervaller på denne måten gjør at du får bedre effekt ut av intervalltreningen, og gjør det enklere å disponere kreftene utover i treningsøkta.

Relaterte artikler:

Tempointervaller langs vei med hard intensitet

Tempointervaller på bane med hard intensitet

Forfatter

Legg inn kommentar

Spurt Av Spurt

Spurt.no er et nettsted der du finner det aller meste av artikler om løping og trening. Du finner også artikler om motivasjon, og en rekke kalkulatorer du kan bruke når du trener.

Terje Lien

Terje Lien deler av sine erfaringer med løping og trening.

Har du spørsmål? Ta kontakt med oss! info@spurt.no

Siste innlegg