Progressive tempointervaller

0
217
Progressive tempointervaller
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra MILRAB.NOGARMIN SOLAR - Oppdag de nye modellene!

Progressive tempointervaller. Denne treningsøkta ble gjennomført med progressive tempointervaller, der hvert intervall ble delt inn i 3 faser.

Målet med treningsøkta

Målet med treningsøkta var å trene opp aerob kapasitet, slik at jeg greier å holde et høyere tempo over lenger tid.

Gjennomføring av treningsøkt

Treningsøkta ble gjennomført på følgende måte:

Tempointervallene på 9 minutter var delt inn i 3 faser, der intensiteten var lav, moderat og hard. Fordelen med å trene intervaller på denne måten er at kroppen får en gradvis tilvenning til økt intensitet, og du kan avslutte intervallet på terskel. Å trene progressive intervaller på denne måten gjør at du får bedre effekt ut av intervalltreningen, og gjør det enklere å disponere kreftene utover i treningsøkta.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-lifeX-LIFE.NO har alt du trenger til hjemmetrening!

Relaterte artikler:

Tempointervaller langs vei med hard intensitet

Tempointervaller på bane med hard intensitet

Annonse fra X-LIFESchwinn IC7 spinningsykkel er en tøff spinningsykkel fra en av verdens største merkevarer, kjent for sin kvalitet og unike design!