Periodisk faste lavkarbo

0
528
Periodisk faste lavkarbo
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

Periodisk faste veksler mellom en fastende og ikke-fastende periode over en bestemt tid. Lær mer om periodisk faste og lavkarbo.

Om periodisk faste

Periodisk faste er en kostholdsplan som går mellom en fastende og ikke-faste periode over en bestemt tid. Periodisk faste kombinert med en lavkarbodiett er effektivt for å akselerere fettforbrenningen og samtidig redusere insulinnivået i kroppen. Når insulinnivået synker, reduseres også mengden fett som er lagret i kroppen, gitt det faktum at insulin fungerer som fettlagringshormonet.

Periodisk faste kommer med mange alternativer for å passe til forskjellige livsstiler. Du kan velge å starte med 16 timers faste, og øke faste varigheten med tiden. Når du faster i 16 timer, har du bare et 8-timers vindu der du kan spise. De fleste som har prøvd denne formen for faste, opplever at de ikke føler seg like sultne som før. På slutten av dagen spiser de mye mindre og mister vekt i prosessen. Fasting er også nyttig for å øke kroppens metabolisme takket være kroppsrensende egenskaper.

Fordeler med periodisk faste

Som fremhevet over fungerer periodisk faste godt for vekttap. Det har også blitt funnet at en enkelt 24-timers faste er i stand til å øke HGH-nivåene med over 1000%. HGH er viktig for muskelbygging, noe som betyr at du vil få mer muskler hvis du faster. Høye HGH-nivåer er også assosiert med fortykkelse av huden. Dette forklarer muligens hvorfor folk som praktiserer denne formen for faste liker vakker og smidig hud. Tallrike studier har også vist at faste fremmer produksjon av stamceller. Disse cellene erstatter de utslitte cellene i kroppen, og jo høyere stamcelleproduksjonen din er, jo yngre vil du se ut.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!


Periodisk faste lavkarbo

Periodisk faste har mange helsemessige fordeler, men det har også en vesentlig ulempe – ustabil blodsukker. Personer som inntar mye karbohydrater opplever ustabilt blodsukker, og effekten vil være store svingninger i blodsukkeret i periodene der du spiser og faster. Det kan gi et sug som kan føre til overspising. Ustabilt blodsukker kan også være farlig for mennesker med visse helsetilstander. Når du har en diett med lite karbohydrater, begynner kroppen å bruke fett som energi. Dette betyr at hvis du vil gå ned i vekt, vil innsatsen din være mer effektiv hvis du kombinerer faste og et kosthold som har lite karbohydrater.

Periodisk faste er effektivt

Fasting og en diett med lite karbohydrater kan være meget effektivt når du ønsker å gå ned i vekt. Dette har hjulpet mange med å nå sine vekttapmål og opprettholde sin ideelle vekt uten å måtte telle kaloriene. Endre kostholdet ditt i dag og vurdere å faste minst en gang i uken hvis du vil gå ned noen kilo og bedre din kroppshelse. Dette er en av de raskeste måtene å kvitte seg med overflødig vekt.

Relaterte artikler:

Periodisk faste og vektnedgang

Periodisk faste ketose

Annonse fra X-LIFE