20-50% RABATT!


OKTOBER DEALS!

OPPTIL 50%

PÅ ALT AV BRILLER, SKO, SEKKER OG TURFAVORITTER!

*FÅ 10% RABATTKODE!

Øvelser for mage og rygg hjemme

Ikke bare trene musklene du kan se i speilet. Gjennomføre heller øvelser som styrker hele kjernemuskulaturen i mage og rygg.

Dette er ikke bare en smart treningsstrategi for å forme en bunnsolid kjerne, den hjelper også med å forhindre ryggsmerter og fremme perfekt holdning.

Rull opp

Sitt med utvidede bein (lett bøyde knær), i hoftebredde fra hverandre og føtter bøyde, hendene bak hodet. Engasjere magemuskler og hold ryggen rett når du hengsler deg tilbake og presser hælene i gulvet. Fortsett å lene deg tilbake til du ikke lenger er i stand til å holde ryggen rett. Gå så tilbake, rull forsiktig gjennom ryggraden, senk kroppen din helt ned til gulvet. Begynn å rulle opp ved å løfte hode, nakke og skuldre, og bringer kroppen gradvis opp til at du kan runde brystet fremover over beina øverst i bevegelsen. Gå tilbake til startposisjon. Gjenta 10 ganger totalt.

Supermann

Ligg med ansiktet nedover med beinene utvidet i hoftebredde fra hverandre, tærne spisse, hendene bak hodet. Forlenge ryggraden og løft brystet fra gulvet, og hold øynene fokusert på gulvet for å unngå overbelastning i nakken. Løft lårene fra gulvet, strekk armene tilbake mot føttene (tommelen vendt oppover), løft brystet høyere fra bakken og press sammen skulderbladene. Sett hendene tilbake til hodet og tærne på gulvet, og senk deretter helt ned til startposisjon. Gjenta 10 ganger totalt.

Sykkelcrunch

Ligg med forsiden opp med knærne bøyd opp mot brystet, med hendene bak hodet. Forlenge venstre bein rett ut, nesten parallelt med gulvet. Løft venstre skulder over høyre kne, og engasjere magemuskulaturen. Løft beina nærmere brystet, trekk venstre skulder nærmere inn mot høyre kne (unngå å trekke i hodet, lukk albuene inn under løftet). Bytt og gjenta til andre siden. Gjør 10 repetisjoner på hver side, eller 20 alternerende repetisjoner totalt.

Knelende markløft

Knel med hendene bak hodet, tærne spisse, og skap en rett linje fra knær til hode. Hold ryggraden naturlig buet, len deg fremover (som om du bøyer deg), skyv hoftene tilbake, senk brystet til det er nesten parallelt med bakken. Gå tilbake til startposisjon, og hold en flat rygg hele tiden. Gjenta 10 ganger totalt, sakte og med kontroll.

Relaterte artikler:

Øvelser for sterk og flat mage

Trene mage

Om forfatteren


INNSPURT!

Av Spurt

20-50% RABATT!

INNSPURT!

OKTOBER

DEALS!

OPPTIL 50%

PÅ ALT AV BRILLER, SKO, SEKKER OG TURFAVORITTER!

*FÅ 15% MED RABATTKODE

20-50% RABATT!

20-50% RABATT!