Øvelser for bein

0
60
Øvelser for bein
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!

Sterke bein hjelper deg med å gå, hoppe og balansere. De støtter også kroppen din og lar deg nyte daglige aktiviteter. Lær mer om styrkeøvelser for bein.

Knebøy

Knebøyen er en av de beste øvelsene for å tone beina. Det trener også rumpa, hoftene og abs. Knebøy er ideelt hvis du har ryggproblemer. Siden knebøyer er ferdige mens du reiser deg og uten ekstra vekt, vil de ikke tøye ryggen. For balanse eller ekstra støtte, utfør knebøyene dine langs en vegg eller ved siden av en stol eller kanten av et bord med den ene hånden på objektet. Motstå trangen til å trekke eller skyve ifra.

Utfall

Utfall arbeider med lår, rumpe og abs. Denne styrkeøvelsen trener begge beina samtidig, noe som gjør det til en flott øvelse for sterke ben.

Plankehev

Vanlige planker retter seg mot overkroppen, kjernen og hoftene. Du kan legge til benheiser for å styrke rumpa og overbeina.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

Enkeltbeins markløft

Enkeltbeins markløft vil forme rumpa, hofter og overbein. For å balansere, legg hendene på en vegg eller stol.

Step-ups

Step-ups er som enbeint knebøy. Den repeterende bevegelsen vil fungere på lår, hofter og rumpe. Du trenger en plyometrisk boks i knehøyde eller en plattform i passende høyde. For å begrense stresset på kneet, gå alltid inn på midten av boksen.

Boksehopp

Du kan også hoppe opp på en boks. Denne eksplosive treningen er en av de beste måtene å tone beina, rumpa og kjernen. Når du lander på boksen, Dropp i hoftene for å absorbere kraften. Ikke lås knær og kjerne. Dette kan skade knærne.

Motstandsbånd beinpress

Du kan bruke et motstandsbånd for å etterligne bevegelsen på treningsmaskiner. Denne øvelsen retter seg mot rumpa, kjerne, hamstrings og legger. For å utfordre deg selv, bruk et tykkere eller kortere bånd.

Relaterte artikler:

Beste styrkeøvelser

Styrketrening med strikk

Annonse fra X-LIFE

HØSTSALG!