Ned i vekt uten slanking

0
165
Ned i vekt uten slanking

Ned i vekt uten slanking. Lær mer om hvordan du skal gå ned i vekt uten slanking.

Gå ned i vekt uten slanking

Etter en julefeiring der det har blitt fortært mye god mat og andre godsaker, er mange som ønsker en sunnere linje på nyåret, og mange hiver seg på slankekurer som ofte har en midlertidig effekt. Målet bør være å kunne gå ned i vekt uten slanking, fordi det vil øke sannsynligheten for at du greier å nå og opprettholde kroppsvekten du ønsker. Det får du til ved å trene jevnlig, og ha et sunt og balansert kosthold.

I denne artikkelen vil du lære mer om hvordan du kan gå ned i vekt uten slanking.

Ned i vekt med regelmessig trening

Du må ikke nødvendigvis trene hver dag, den forstand at du må trene løping eller andre former for trening, for å gå ned i vekt uten slanking. Likevel bør du ha som målsetning å trene 2-3 ganger hver uke, der du gjennomfører en treningsform som får opp pulsen skikkelig, noe som vil sette fart på forbrenningen din. Øvrige dager kan du holde deg i lett aktivitet, gjennom å gå turer på beina eller på ski. Regelmessig trening og fysisk aktivitet kan bidra til at du opprettholder en høyere forbrenning, noe som kan gjøre at du går ned i vekt.

Ned i vekt med løping

Har du begrenset tid til å trene, vil løping være en effektiv treningsform for å gå ned i vekt. Effektive treningsøkter på bare 20 minutter, kan gi meget god effekt. Veksle mellom å trene løping med lav, moderat og hard intensitet, og det kan bidra til økt fettforbrenning og aerob kapasitet, gi deg mer energi i hverdagen og gjøre deg sterkere. Mange vil nok forbinde løping med en for hard treningsform, men sannheten er at løping ikke skal være hardere enn at du til enhver tid har full kontroll på treningen du gjennomfører, uansett formnivå. Nøkkelen ligger i å trene løping med utgangspunkt i eget formnivå, og ha en gradvis økning i treningsmengde og intensitet i takt med at kroppen venner seg til økt treningsbelastning. Trener du på denne måten, sikrer du en jevn formutvikling og reduserer risikoen for skader, og kan gå ned i vekt uten slanking.

Ned i vekt med et sunt og balansert kosthold

Mange vil nok kanskje tenke at når de i tillegg til å trene, må ha et sunt og balansert kosthold, vil være like vanskelig som å slanke seg for å gå ned i vekt. Men trener du regelmessig med vekslende intensitet, kan du som oftest spise som vanlig. Du kan fremdeles unne deg sjokolade og chips, men bør la være å drikke brus eller andre søte drikker. Alt med måte, er det noe som heter, og det gjelder også for hva du spiser. Du kan spise det meste bare du modererer deg. Sørg for å få i deg frukt, grønnsaker og nøtter, og spis også grovt brød, kylling og fisk. Poteter og ris er også godt som tilbehør. Når du skal ned i vekt uten slanking, skal det ikke være gjennom et fanatisk kosthold, der du bare spiser sunn mat. Bruk fornuften, og ha et matinntak i tråd med det.

Ned i vekt uten slanking

Å gå ned i vekt uten slanking, vil være et overkommelig mål for de aller fleste med jevnlig trening. Det er viktig at du gjennomfører trening 2-3 ganger uke der du får opp pulsen skikkelig. Det kan bidra til å øke fettforbrenningen som igjen kan bidra til at du går ned i vekt. Kombinere trening med et fornuftig kosthold der du kan spise det aller meste, men med måte. Gjør du det, vil det øke sannsynligheten for at du går ned i vekt uten slanking. Det vil også være mye enklere å opprettholde vekten du ønsker.

Relaterte artikler:

Løpetrening for effektiv fettforbrenning

Hvordan løpe seg ned i vekt