Ned i vekt raskt

0
55
Ned i vekt raskt
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!

5 999,-

9 999,-

HELKROPPSTRENING HJEMME MED SCHWINN AIRDYNE AD2!

40% RABATT!

De fleste av oss pleier å spise mat som ikke har høyt nok innhold av næringsstoffer, men har mange kalorier. Lær hvordan du skal gå ned i vekt raskt.

Hvordan gå ned i vekt raskt

De fleste av oss pleier å spise mat som ikke har høyt nok innhold av næringsstoffer, men har mange kalorier. For eksempel er det ofte den enkleste måten å gå ned i vekt raskere å kutte ut sukkerholdige drikker. Du blir ikke mett av brus og juice – til og med de som inneholder kalorier – så det er det beste stedet å begynne å bytte ut med vann, usøtet te og kaffe. Andre verstinger finner vi ofte i raffinerte korn som hvetemel, chips, kjeks og kaker. Vær spesielt oppmerksom på mat du ikke lager selv. Dette er mat som ofte kan inneholde mye kalorier.

Spis mer grønnsaker

Det er så enkelt! Hvis du tenker på å lage et måltid, bør det bestå av minst 50% grønnsaker. Gjør du det, er du på rett vei til bedre helse og vekttap.

Spis en bedre frokost

Alle måltider er viktige, men frokosten er den som hjelper deg med en god start på dagen ernæringsmessig. De beste frokostene er de som vil mette deg, holde deg fornøyd og avverge cravings senere på dagen. Ha som mål å spise mellom 400 og 500 kalorier til frokost, og sørg for at du inkluderer en kilde til magert protein pluss å fylle på med sunt fett (f.eks. egg, usøtet gresk yoghurt, nøtter eller nøttesmør) og fiber (grønnsaker, frukt , eller 100% fullkorn). Å starte dagen med en blodsukkerstabiliserende blanding av næringsstoffer vil hjelpe deg å slanke deg uten å måtte ofre for mye.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!

30% PÅ ALT

FRA NORDIC!


Begrense saltinntaket

Siden salt er et konserveringsmiddel, er det bearbeidet mat, ofte rikest på natrium – noe du må huske på når du planlegger måltider. Husk også at bearbeidet mat ofte inneholder mye salt, så ha som mål å spise mest mulig hele matvarer.

Drikk mer kaffe

Start dagen med en kopp kaffe eller to. Koffein er et naturlig vanndrivende middel og en utmerket kilde til antioksidanter, som beskytter cellene dine mot skade. Du kan ha opptil 400 mg koffein per dag. Drikker du ikke kaffe? Te er også et naturlig vanndrivende middel. Grønn te er sunt, og kan faktisk ha en slankende effekt.

Kutt ut sukkerholdige drikker

Vi føler oss rett og slett ikke mette av flytende kalorier på samme måte som vi virkelig mat. Å drikke en juice eller en brus er ikke så tilfredsstillende som å spise et sunt og næringsrikt måltid. Å drikke søtholdige drikker i løpet av en dag kan gi deg 800 kalorier eller mer, og du blir ikke mer mett av den grunn.

Spis krydret mat

Krydret mat kan faktisk hjelpe deg å kutte ned på kalorier. Det er fordi capsaicin, en forbindelse som finnes i jalapeño og cayennepepper, kan øke kroppens frigjøring av stresshormoner som adrenalin, noe som kan øke hastigheten på forbrenningen av kalorier.

Få nok søvn

Det finnes mange undersøkelser som viser at hvis du får mindre enn 7 timer søvn per natt, kan bidra til å redusere metabolismen. I tillegg, når du er våken lenger, er det mer sannsynlig at du snacker på usunn mat.

Drikk mye vann

Du bør absolutt drikke mye vann for å bekjempe oppblåsthet, og bør gså konsumere mat med høyt vanninnhold. Spis agurker, tomater, vannmelon, asparges, druer, selleri, artisjokker, ananas og tyttebær – som alle inneholder mye vann – som også vil hjelpe deg å holde deg mett på grunn av deres høye fiberinnhold.

Gå eller jogge en tur

Å trene er uansett bra for deg, og det å være aktiv på kveldenkan være spesielt gunstig fordi forbrenningen bremser vanligvis mot slutten av dagen. Gå en kveldstur eller ta deg en kort joggetur. Tretti minutters aerob aktivitet før middag øker stoffskiftet og kan holde den hevet i ytterligere to eller tre timer, selv etter at du har sluttet å bevege deg.

Relaterte artikler:

Ekstremt raskt ned i vekt

Raskt ned i vekt med ketose

Annonse fra X-LIFE