Ned i vekt på 2 uker

0
22
Ned i vekt på 2 uker

Er du lei av dietter og slankekurer der du må sulte deg og leve på pulver eller piller? Du trenger ikke gjøre noen av delene. Lær hvordan!

Hvordan gå ned i vekt fortest mulig

For mange som ønsker å gå ned i vekt er spørsmålet ofte hvordan gå ned i vekt fortest mulig. Utfordringen med det er at da må du leve på et minimum av kalorier. Du må sulte deg selv, noe som kan være ubehagelig og direkte usunt dersom du i tillegg tar pulver eller pillekurer for å slanke deg. Dette er ikke veien å gå for at du skal nå idealvekten din, og viktigst av alt, greie å holde denne vekten. Slanking der målet er å gå ned i vekt fortest mulig, ender nesten alltid med at vekten kommer like fort opp igjen. Etter en tøff slankekur, er det heller ikke usannsannsynlig at du begynner å overspise, noe som kan føre til at du legger enda mer på deg. Å gå raskt ned i vekt der du går ned 2 kg i uken eller 6 kilo på 4 uker, er ikke smart. Å miste vekt i det tempoet kan ofte føre til at kroppen går i sparebluss, og setter ned i forbrenningen, noe som vil gjøre slanking enda vanskeligere. Du bør ha som mål å gå ned i vekt gradvis, og det gjør du best ved å trene regelmessig og spise sunt.

Hvordan gå ned i vekt på 2 uker

Utføre et eksperiment hvor du prøver å gå ned i vekt på 2 uker, der du trener regelmessig og har et sunt og balansert kosthold. Ha som mål å trene 4 dager i uken eller mer. Hvis det er vanskelig på grunn av at du er i dårlig form, kan du gjennomføre korte treningsøkter som ikke varer lenger enn 5-10 minutter, der du trener med vekslende intensitet. Trening med lav intensitet vil øke forbrenningen av fett, mens trening med høyere intensitet kan øke forbrenningen av kalorier. Ved å trene på denne måten kan det bidra til å opprettholde en høyere forbrenning, for at du skal gå ned i vekt. Ikke spis større porsjoner enn det du gjør nå, og spise mye grønnsaker, belgfrukter, frukt, bær og nøtter. Nøtter bør du ikke spise mer enn en liten håndfull hver dag. Spis kylling, fisk, egg, fullkornspasta, villris og poteter. Grove kornprodukter og magert pålegg. Styr unna alt av søte drikker, også juice. Drikk heller kaffe, te og vann. Du vil ikke gå raskt ned i vekt dersom du følger denne kuren, men du vil gå ned i vekt. Når du spiser sunn mat som gir god metthetsfølelse, vil det gjøre det enklere og mer motiverende for deg å gå ned i vekt. Etter 2 uker kan du ha en evaluering av hvordan det har gått, og gjerne prøve 1-2 uker til, om ønskelig.

Målet med slanking og vektreduksjon

Mange har et ønske om å gå ned i vekt, men ingen ønsker å sulte seg og gjennomføre knallharde dietter og helseskadelige slankekurer. Den beste måten å slanke seg på er gjennom regelmessig trening og et sunt og balansert kosthold der du får i deg det kroppen din trenger. Å slanke seg på denne måten er fornuftig, og i tillegg til å gå ned i vekt, blir du sterkere og får mer overskudd i hverdagen når du trener.

Relaterte artikler:

Hvordan gå raskt ned i vekt uten trening

Treningsprogram for å gå ned i vekt raskt