Ned i vekt med SpurtGoal

0
205
Ned i vekt med SpurtGoal

Har du noen ekstra kilo som du ønsker å kvitte deg med? Bruk SpurtGoal kalorikalkulator for å bestemme dagsbehov av kalorier for å opprettholde eller å gå ned i vekt, og tidsbestemme når du skal ha nådd dine mål.

Kalorikalkulator for vektreduksjon

Etter du har lagt inn data om deg selv, vil kalorikalkulatoren estimere ditt dagsbehov av kalorier for at du skal opprettholde vekt eller gå ned ønsket antall kilo ned i vekt. Du kan velge hvor lang tid du vil at det skal ta å gå ned de kiloene du ønsker.

Hvordan bruke SpurtGoal

Velg kjønn, vekt, høyde, alder og aktivitetsnivå. I tillegg legger du inn startdato for når du skal redusere antall kalorier og hvor mange kg du ønsker å gå ned i vekt. Du kan også legge inn din fettprosent (valgfritt). For regne ut din fettprosent kan du bruke SpurtFat kalkulator.

Forklaring til aktivitetsnivå

Velg et aktivitetsnivå som passer din livsstil. Ditt aktivitetsnivå vil være til hjelp når du skal estimere ditt daglige kaloribehov. Du kan også sette ditt eget realistiske mål for dagsbehov av kalorier.

  • Inaktiv. Lite fysisk krevende arbeid. Dette passer best dersom du trener lite eller ingenting.
  • Noe aktiv. Trening med lav intensitet, 1-3 dager i uka . Nivået passer dersom du går noen korte turer i uka med lav intensitet.
  • Moderat aktiv. Trening med moderat intensitet, 3-5 dager i uka. Dette nivået passer for aktive personer som jogger eller løper flere ganger i uka, eller driver med annen trening med moderat intensitet
  • Veldig aktiv. Trening med moderat til hard intensitet, 6-7 dager i uka. Passer for aktive personer som trener stort sett hver dag.
  • Ekstremt aktiv. Trening 1-2 ganger daglig, i tillegg til en fysisk krevende jobb. Eliteutøvere eller personer som trener mye i tillegg til å ha en fysisk krevende jobb.
  • Inaktiv. Lite eller ingen trening, kontorjobb
  • Noe aktiv. Lett trening, 1-3 dager hver uke
  • Moderat aktiv. Trening med moderat intensitet, 3-5 dager hver uke
  • Veldig aktiv. Trening med moderat til hard intensitet, 6-7 dager hver uke
  • Ekstremt aktiv. Moderat til hard trening 1-2 ganger daglig, og fysisk aktiv jobb

Relaterte artikler:

SpurtGoal vektkalkulator

SpurtDiet