Når begynner man å se resultater etter trening

0
211
Når begynner man å se resultater etter trening
AnnonseGratis mobilabonnement - IceJunior 1 GB - 0,-/mnd

Du har sikkert lurt på når du kan se resultater av treningen du gjennomfører. Lær mer om når du kan forvente resultater, og hvordan du bør trene.

Når begynner man å se resultater etter trening

Generelt kan du forvente å se resultater etter to uker. Holdningen din vil bli bedre, og du vil føle deg sterkere og mer utholdende. Imidlertid vil det tre til fire måneder for musklene å vokse. Men alt dette er teori. I virkeligheten er det mange faktorer som har en direkte innvirkning på suksessen din. Forslagene nedenfor kan hjelpe deg med å nå dine mål raskere.

Ta det rolig i begynnelsen

Siden folk er veldig motiverte når de begynner å trene, er det fort gjort å overdrive. Å trene for mye eller for hardt kan føles bra i begynnelsen, men dette vil tømme kroppen din for energi ganske raskt. Resultatet er et fall i ytelsen, noe som vil påvirke motivasjonen din og gjøre treningsøktene dine mindre motiverende.

Sirkulasjonssystemet ditt trenger tid til å tilpasse seg endringer i treningsøktene dine. Dette kan ta dager eller til og med uker, avhengig av intensiteten. Det tar bare noen minutter eller timer for nevroner å tilpasse evnen til å overføre elektriske impulser mellom hjernen og musklene. Sener, ledd og leddbånd bruker imidlertid måneder på å tilpasse seg stress de blir påført. Gi kroppen din den tiden den trenger!

Sett deg mål med treningen

Når du setter deg et mål, hjelper det å ha et spesifikt mål i tankene. Det viktige er å kortsiktige og langsiktige mål. Disse målene vil motivere deg underveis, og du kan følge med på ditt nåværende nivå. Å delta i løp gjennom året er en flott strategi for å holde deg motivert og bidra til at du holder deg fokusert.

Trene regelmessig

Det er ett spørsmål du bør stille deg selv i starten. Hvor mye tid og energi vil du investere i treningen din? Suksessen din vil avhenge av svaret. Lag en realistisk plan for omfanget av treningsprogrammet ditt. Hvis du er nybegynner, vil du se resultater relativt raskt.

Sørg for tilstrekkelig med restitusjon

Riktig treningsbelastning etterfulgt av restitusjonsfaser hjelper deg med å få mest mulig ut av treningen din. Hvis du ikke gir deg nok tid til å komme deg, risikerer du overbelastning og kanskje overtrening, noe som vil føre til at du blir dårligere, ikke bedre form.

Trene med riktig mengde og intensitet

Raskt, hardt og hyppig. Dette er ofte begrepene som ofte brukes for å beskrive hva folk forestiller seg å være den perfekte treningen. Men hvis du er i dårlig form når du gjør øvelsene, kan du skade en muskel i stedet for å styrke den. Problemer som oppstår ved feil trening blir først lagt merke til senere. Da har du kanskje allerede lært å gjøre mange øvelser på feil måte. For å få de resultatene du ønsker, må du gjøre øvelsene riktig.

Relaterte artikler:

Trening som gir fremgang

Fremgang når du trener løping

Annonse fra ICEJubileumstilbud! Få 1.500 kr i rabatt på Apple Iphone!

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst skriv inn din kommentar!
Vennligst skriv inn navnet ditt her