20-50% RABATT!


HELGE

KUPP!

OPPTIL 50%

PÅ ALT AV BRILLER, SKO, SEKKER OG TURFAVORITTER!

*FÅ 10% RABATTKODE!

Motivasjon til trening

Du vet at trening er bra for deg, men å gjennomføre det er imidlertid en annen ting. Lær mer om hvordan du skal hente motivasjon til trening.

For å holde fast i en treningsrutine, må du komme deg ut når den lille stemmen inni deg forteller deg at du skal utsette det. Motivasjon er helt avgjørende for at du skal komme i gang med trening og greie å trene regelmessig.

Justere dine mål

Treningsmålet ditt kan være “way off” for deg akkurat nå, spesielt hvis du ikke har trent. Nybegynnere vil gå etter maksimale mål, men de har en tendens til å bli overveldet. Så ikke begynn med å trene en time hver dag. Sett i stedet mer fornuftige, oppnåelige mål, som å trene 20 til 30 minutter to eller tre ganger i uken.

Spore fremgangen din

Kartlegg treningsøktene dine, enten du gjør det på nettet eller i en treningsdagbok av den gamle skolen. Å se forbedringer, enten du løper raskere, gjør flere repetisjoner eller trener oftere, gjør at du vil fortsette.

Ikke ha dårlig samvittighet

Vær realistisk. Du kommer til å droppe en treningsøkt eller flere. Hvis du godtar at det vil være noen tilbakeslag på treningsreisen din, vil du være bedre forberedt mentalt. Aldri gi opp! Ikke la ett feiltrinn være en unnskyldning for å gi opp.

Fokusere bare på deg selv

Det vil alltid være noen raskere eller mer fleksible enn deg. Ikke sammenlign deg selv med dem. Glem dem. Ikke la dem avskrekke deg fra målet ditt. Hva du trener og hvordan du gjør det, er opp til deg. Fokusere på det du skal gjøre, ikke hva andre gjør.

Få en heiagjeng

Finn folk – venner, familie, kolleger, naboer – som vil oppmuntre deg til å holde deg på sporet. Be dem gjøre akkurat det.

Finn moroa i trening

Hvis du ikke kan bli motivert, har du kanskje feil aktivitet. Eller du likte det før, og ikke gjør det nå lenger. Velg aktiviteter du liker best, og de blir noe å se frem til. Husk at trening ikke trenger å skje i et treningsstudio. Kanskje du heller vil gå en tur eller ri, løpe eller danse.

Del opp treningen i mindre økter

Motivere deg selv til å trene i noen minutter. Det kan være lurt å fortsette. Hvis ikke, kan du gjøre et par flere økter i løpet av dagen, i stedet for en lang treningsøkt.

Gjør det praktisk

Når du er opptatt, ikke bruk 30 minutter på å kjøre til et treningsstudio. Bruk treningsvideoer på nettet i stedet. Hvis du er for trøtt til å trene på slutten av dagen, må du stille alarmen litt tidligere og trene om morgenen.

Glem fortiden

Så var du kanskje ikke det mest atletiske barnet på videregående og var den som ble sist tatt ut på laget. Det var for mange år siden. Målet ditt nå er ikke å vinne. Du skal trene for å holde deg frisk og nyte livet ditt.

Belønn ​​deg selv

Unn deg selv noe for at du trener. Velg belønninger som et nytt antrekk, en massasje, uansett hva du liker. Men styr unna godteri og usunn mat. Da kan vinningen fort gå opp i spinningen.

Relaterte artikler:

Hvordan få energi og motivasjon

Hva er indre motivasjon

Om forfatteren


INNSPURT!

Av Spurt

HELGE

KUPP!

20-50% RABATT!

HELGE

KUPP!

OPPTIL 50%

PÅ ALT AV BRILLER, SKO, SEKKER OG TURFAVORITTER!

*FÅ 15% MED RABATTKODE