Morsomme styrkeøvelser

0
96
Morsomme styrkeøvelser
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter under annonsen fra MILRAB

GARMIN

Fenix 5 Plus Sapphire

Carbon!

DU SPARER KR 4 500,-

9 499,-

4 999,-

Enten du trener for et løp eller bare vil bli sterkere, vil disse morsomme styrkeøvelsene gi deg økt styrke, bevegelighet og bedre teknikk.

Step ups

Stig opp med høyre fot, deretter venstre, på en lav benk, og stig deretter ned. Bytt startside for hvert sett.

Burpees

Fra stående, knebøy ned, legg hendene på bakken og hopp føttene tilbake i en plankeposisjon. Underkroppen til gulvet for en push-up. Skyv oppover til planke igjen. Hopp føttene inn igjen og stå opp, og ta et spensthopp i samme bevegelse.

Tåhev

Fra stående, løft opp på tærne og hold, og senk deretter ned igjen. Gjør øvelsen i et trappetrinn, og støtt deg inntil en vegg, om nødvendig.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra MILRAB

Crabwalk

Sitt med knærne bøyd og føttene flate på bakken; plasser håndflatene på bakken bak deg. Løft hoftene noen centimeter og gå fremover på hender og føtter som en krabbe, og gå deretter bakover.

Håndstående mot en vegg

Gjør det til et lek, og se hvem som holder lengst.

Bro

Ligg på ryggen med knærne bøyd og føttene flate mot underlaget; hvile armene ved sidene. Trykk føttene godt ned mens du sakte løfter hoftene dine fra underlaget; hold i noen få sekunder, og senk deretter ned igjen.

Planke

Ligg på bakken på magen, brystet løftet fra bakken. Bøy føttene (tærne på gulvet), trekk inn beina og løft kroppen opp, og balansere på underarmer og tær. Hold hele kroppen sterk og rumpa i linje med skuldre og hæler. Hold så lenge du klarer.

Push-ups

Ta utgangspunkt i en plankeposisjon med strake armer, og bøy albuene og nedre bryst mot bakken, og trykk deretter opp igjen.

Sidebeinløft

Ligg på den ene siden, med føttene og hoftene stablet over hverandre; støtte deg opp på underarmen. Justere skulderen over albuen. Løft det øverste beinet rett opp, hold foten parallell med bakken og bøy tærne; pause på toppen, og senk deretter ned igjen.

Sideplanke

Legg deg på den ene siden og støtt deg opp på underarmen. Stable bein og hofter. Løft hoftene rett fra bakken. Hold. Gjenta på motsatt side.

Spensthopp

Stå med føttene i hoftebreddes avstand fra hverandre, bøy knærne, og bøy i hofta og ned, hopp deretter rett opp i luften, og land i knebøy med bøyde knær.

Supermann

Ligg med ansiktet ned, med armene og bena utstrakte. Løft langsomt armene og bena fra bakken så høyt du kan; hold nakken avslappet og se ned på bakken. Hold, og senk deretter ned igjen.

Relaterte artikler:

Beste styrkeøvelser

Styrkeøvelser som forbrenner mest fett

Annonse fra X-LIFE