HØSTSALG!

PÅ KLOKKER, BRILLER, SKO OG TURFAVORITTER!

OPPTIL 50%


Middag etter trening

Etter en hard treningsøkt er det viktig å spise en næringsrik og sunn middag, slik at du fyller på med viktige næringsstoffer kroppen trenger.

Selv om ernæringsbehovet varierer fra person til person, bør du generelt ha som mål å konsumere en kombinasjon av protein, komplekse karbohydrater og sunne fettstoffer. Protein hjelper deg med å reparere musklene, karbohydrater vil gjenopprette glykogenlagrene dine (energien du brukte mens du svetter), og sunt fett vil redusere betennelse.

Etter aerob trening bør du ha som mål å balansere mellom 45 og 90 gram karbohydrater. Etter styrketrening vil du spise færre karbohydrater (bare omtrent 30 til 60 gram). Ditt totale kaloriinntak bør være mellom 300 og 600 kalorier. Middagsforslagene nedenfor er en kombinasjon av måltider som fungerer både for styrketrening og kondisjonstrening, og de har alle kaloriene du trenger etter en hard treningsøkt.

Biff, spinat og potetmos

Grill eller steke 100 gram mager mørbradbiff. Kombinere med bakte poteter med og dampet spinat, og servere sammen med biffen.

Tyrkia Bolognese og grønnsaker

Koke 1 til 2 kopper pasta. Stele 100 gram kalkun til den er brunet. Tilsett 100 gram favorittgrønnsaker og kok til de er møre. Tilsett 1 til 2 kopper saus og varm til den er gjennomvarmet. Tilsett pasta og rør for å blande.

Grillet kylling

Stek 100 gram kyllingbryst og skjære det i strimler når det er ferdig stekt. Servere med brun ris, strimlet kål og grønnkål.

Grillet laks med bakt potet

1 stor bakt potet med 150 gram grillet laks, ¼ kopp strimlet ost, 2 ss gresk yoghurt og ½ til 1 kopp brokkoli. Krydre med salt, pepper og varme saus etter smak.

Biff og grønnsaker

Steke 100 gram mager biff over middels varme til det er medium eller gjennomstekt (alt etter hva du foretrekker). Tilsett hakkede gulrøtter, rød paprika og sukkererter etter eget ønske. Tilsett soyasaus og fortsett å stele til grønnsakene er møre. Blande med 2 kopper kokte eggnudler.

Tunfisksandwich

Blande 75 gram hermetisert tunfisk med ¼ kopp vanlig gresk yoghurt, 1 hakket selleristengel, ¼ hakket rødløk og 1 ss tranebær. Ha det på en fullkornsbaguett.

Relaterte artikler:

Hva burde man spise etter trening

Sunne mellommåltider

Om forfatteren

SISTE SJANSE!


HØSTKUPP!

Av Spurt

SISTE SJANSE!

SKOBONANZA!

OPPTIL 40% RABATT

ALT AV FRITIDSSKO, LØPESKO OG FJELLSTØVLER!