Matplan for å gå ned i vekt

0
20
Matplan for å gå ned i vekt

Å ha en kostholdsplan for hva du skal spise for å gå ned i vekt kan gjøre slanking enda enklere. Lær hvordan et sunt og balansert kosthold kan gjøre at du går ned i vekt.

Hvordan gå ned i vekt fortest mulig

Hvordan gå ned i vekt fortest mulig er spørsmålet mange stiller seg når målet er å kvitte seg med et bestemt antall kilo. Med denne tilnærmingen er sannsynligheten stor for at mange hiver seg på knallharde dietter eller slankekurer med pulver eller piller som kan være direkte helseskadelige. Målet om å gå ned i vekt fortest mulig kan fort bli uker eller måneder der du går konstant sulten, og sannsynligheten er stor for at du sprekker og overspiser. Vekten vil i beste fall raskt gå opp igjen til samme nivå. For at du skal unngå å gå sulten når du slanker deg, bør du spise sunn og næringsrik mat som gir god metthetsfølelse.

Hva du må spise for å gå ned i vekt fort

Sunn og næringsrik mat med færre kalorier, er resepten for å gå ned i vekt fort. Du bør spise rikelig med grønnsaker, belgfrukter, frukt, bær og nøtter. En liten håndfull med nøtter om dagen er tilstrekkelig. Spis grove kornprodukter, fullkornspasta, villris og poteter. Kylling, fisk og egg er gode alternativer. Denne maten gir deg makronæringsstoffene du trenger, og viktige vitaminer og mineraler. Denne maten gir god metthetsfølelse. Spis normale porsjoner, ikke overspis. Styr unna alle søte drikker, også juice. Hold deg til naturell yoghurt. Sett opp en matplan for å gå ned i vekt, der du inkluderer denne maten. Spis hyppige mindre måltider, heller en få og store måltider. Denne kostholdsplanen er ingen quick fix; Du vil ikke rase ned i vekt, men gå jevnt og trutt ned i vekt. På sikt kan denne formen for slanking gi deg en varig vektreduksjon.

Trening for å gå ned i vekt

Å kombinere et sunt kosthold med trening, vil antakelig være den beste måten å gå ned i vekt på, og for å greie å opprettholde vekten. Regelmessig trening og et sunt og balansert kosthold er resepten for at du skal nå idealvekten din og opprettholde en sunn kroppsvekt. Det er ikke mye trening som skal til. 5-10 minutter løping med vekslende intensitet kan være nok. Trene regelmessig, aller helst hver dag, og ikke sjeldnere enn annenhver dag. Trening med lav intensitet vil øke fettforbrenningen din, men trening med høyere intensitet kan forbrenne flere kalorier.

Hvordan gå ned i vekt på 2 uker

Det er fullt mulig å gå ned i vekt på 2 uker når du følger en kostholdsplan og trener. Gjennomføre et lite eksperiment for å se hva du kan oppnå med tanke på vektreduksjon i løpet av et par uker. Du skal spise vanlig i henhold til matplanen du har lagt, og trene regelemessige, korte treningsøkter. Sannsynligheten er stor for at vekten er på vei ned, sakte, men sikkert.

Relaterte artikler:

Hvordan gå raskt ned i vekt uten trening

Effektiv slanking med trening