Mat og trening for å gå ned i vekt

Nøkkelen til vellykket vekttap er å utvikle sunne kostholds- og treningsvaner. Lær mer om mat og trening for å gå ned i vekt.

Mat og trening for å gå ned i vekt innebærer et kosthold med å spise sunne måltider med lavt kaloriinnhold. Trening betyr å være mer fysisk aktiv.

Selv om folk fokuserer riktig på kostholdet når de prøver å gå ned i vekt, er det å være aktiv også en viktig del av et vekttapsprogram. Når du er aktiv, bruker kroppen energi (kalorier) til å bevege seg, og hjelper til med å forbrenne kaloriene du får i deg med maten du spiser.

Rengjøring av huset, re opp sengen, shopping, klipping og hagearbeid er alle former for fysisk aktivitet. Trening er derimot en strukturert og repeterende form for fysisk aktivitet som du gjør regelmessig.

Uansett hvilken aktivitet du velger, gjør det regelmessig. Ha som mål om minst 150 minutter i uken med moderat fysisk aktivitet eller 75 minutter i uken med intens aerob aktivitet – helst spredt utover i uken. Husk at du kan trenge mer fysisk aktivitet for å gå ned i vekt og opprettholde vekten du ønsker.

Relaterte artikler:

Svømming som trening for å gå ned i vekt

Beste måten å gå ned i vekt på

Referanser

Om forfatteren