Maksimal styrketrening

0
85
Maksimal styrketrening
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE
X-LIFE.NO gir deg alt du trenger av treningsutstyr!

ALT AV UTSTYR TIL

HJEMMETRENINGEN!

OPPTIL 40% RABATT!

Å bli veldig sterk er som et maratonløp. Det er leksjoner å lære, du må forebygge skader og bruke tid på å mestre økt vekt.

Du kan se på hver treningsøkt som murstein som vil hjelpe deg med å bygge et fundament. Her får du noen tips som vil hjelpe deg på veien.

Forenkle styrketreningen

Det er fullt mulig at du trenger å perfeksjonere din knebøyteknikk for målene dine, og bruke mye tid. Knebøy vil effektivt, spesielt når teknikken din blir bedre. Prøv å effektivisere trening mest mulig. Styrke har en viktig nevral komponent. Jo oftere du løfter, jo mer effektiv blir du. Jo flere variasjoner du har, desto mindre tid kan du bruke i den nevrale sonen på å bli dyktig på innenfor øvelser du velger å prioritere.

Perfeksjonere teknikken din

For å få en muskel til å jobbe hardere kan du øke spenningen innenfor et bestemt område. Dette krever låsing av leddene slik at spenningen maksimeres av den spesifikke muskelen du prøver du jobber med. Kroppsbyggere vil prøve å få lettere vekt til å føles tung. Når du skal løfte maksimal, tenk synergi. Bruk så mange muskler som mulig. For å maksimere innflytelsen mot stangen, må løfteren først være klar over hvor han eller hun faktisk er sterkest, ut fra et muskulært synspunkt.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra MILRAB

HØSTSALG!

SPAR

OPPTIL

40%


Du må også gå igjennom teknikken din for å forsikre deg om at du ikke utsetter deg for en fremtidig skade. Kritisk egenvurdering er nødvendig.

Relaterte artikler:

Oppvarming til styrketrening

Hva gjør styrketrening med kroppen

Annonse fra X-LIFE

HØSTSALG!

OPPTIL

45%

RABATT!