Mageøvelse med ball

0
267
Mageøvelse med ball
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE

7 990,-

5 990,-

X-ERFIT

RUN 100 TREDEMØLLE!

SPAR KR 2000,-



Mageøvelse med ball kan være en effektiv måte å trene opp magemusklene. Lær mer om hvordan du gjennomfører mageøvelser med ball.

Crunch på treningsball

  • Ligg på korsryggen på treningsballen og legg hendene bak ørene.
  • Rull skulderbladene opp og senk deg ned igjen etter en kort pause.
  • For å unngå å anstrenge nakken, ser du rett opp i stedet for å se på knærne.

Crunch med beina på treningsball

  • Ligg på ryggen med leggene på toppen av treningsballen og armene over brystet.
  • Rull skulderbladene opp og senk deg ned igjen etter en kort pause.
  • For å unngå å anstrenge nakken, ser du rett opp i stedet for å se på knærne.

Crunch der du løfter treningsball

  • Ligg på ryggen med leggene og hamstrings presset mot treningsballen og armene spredt ut.
  • Klem ballen mellom beina og rull knærne mot brystet, og rull deretter ned igjen etter en kort pause.
  • For å unngå å anstrenge nakken, ser du rett opp i stedet for å se på knærne.  

 Sidecrunch med treningsball

  • Len deg på sidden mot treningsballen, armene over brystet, beina forlenget og føttene brede fra hverandre for å gi balanse.
  • Hev overkroppen opp fra ballen og senk den ned igjen etter en kort pause. Bytte side etter hvert ferdig sett.
  • Pust ut mens du trekker sammen musklene og pust inn mens du går tilbake til startposisjonen.

Situps på treningsball

  • Ligg på korsryggen på treningsballen og legg hendene bak ørene.
  • Hev overkroppen opp fra ballen og senk den ned igjen etter en kort pause.
  • Pust ut mens du trekker sammen musklene og pust inn mens du går tilbake til startposisjonen.

Relaterte artikler:

Hvordan få stram mage

Yoga øvelser for magen

Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE


Annonse fra MILRAB