Løpetrening i kupert terreng

0
335
Løpetrening i kupert terreng
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra Brynje of NorwayNår Brynjes plagg presterer på klodens mest ugjestmilde steder, så vil de garantert fungere for deg også!

Denne treningsøkta ble gjennomført med løpetrening i kupert terreng, for å variere med hvilket underlag jeg løper på.

Målet med treningsøkta

Målet med løpetreningen i dag var å variere med hvilket underlag jeg løper på, for å redusere belastningen på muskulaturen i beina.

Denne treningen forbedret min grunnleggende aerobe utholdenhet og aerobe kondisjon, og økte metabolismen. Kroppens evne til å lagre oksygen i det kardiologiske systemet og i musklene ble forbedret. Denne treningen utviklet også utholdenheten for musklene som arbeider. Fett og karbohydrater er næringskildene som kroppen bruker ved denne treningsintensiteten.

Gjennomføring av trening

Løpetreningen ble gjennomført i variert terreng som vekslet mellom sti, skogsløype og grusvei. Det kan være både morsomt og krevende å løpe på slikt underlag. Tempoet skulle være lavt i denne treningsøkta, men pulsen gikk brukbart opp i motbakkene. Likevel ble gjennomsnittspulsen så lav som 112 slag i minuttet, noe som indikerer at tempoet var lavt. Varigheten på treningsøkta ble en drøy time, og på den tiden gjorde jeg unna litt over ei mil.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-lifeKundefavoritten Masterfit TP150 er en suveren tredemølle i høy kvalitet til hjemmebruk - storebroren til bestselgeren TP100!

Relaterte artikler:

Løpetrening med lav til moderat intensitet

Fordeler med trene løping i terreng

Annonse fra X-LIFEFå 30% rabatt hos X-life på en mengde merkeklær!