Løpe før eller etter styrketrening


KLOKKESALG!

GJØR ET KUPP PÅ KLOKKER!



OUTLET

40-80% PÅ EN

MENGDE VARER!


Aerob trening og styrketreningsøvelser er viktig i et godt balansert treningsprogram. Lær mer om du bør løpe før eller etter styrketrening.

Hvis du vurderer å inkludere en kardiovaskulær aktivitet som løping og en styrketreningsøvelse som å løfte vekter i den ukentlige treningsrutinen, lurer du kanskje på når det er best å gjøre det.

Løpe etter styrketrening

Hvis det primære treningsmålet ditt er å øke muskelmassen din og realisere betydelige fremskritt, er løping etter styrketrening en logisk tilnærming til treningen. I dette tilfellet vil du ha mer energi til å utføre maksimale løft før du begynner å føle muskeltretthet. En studie anbefaler styrketrening før aerob trening for å maksimere effekten av styrketreningen. Å løpe etter styrketreningen vil støtte målet ditt om å realisere styrkegevinster ved å forsyne musklene du trente med mer oksygen og næringsstoffer for å hjelpe deg med restitusjon.

Løpe før styrketrening

Når du har som å bli bedre til å løpe, øke hastigheten, logge flere mil og øke utholdenheten før et forestående løp, er det fornuftig å løpe før du trener styrke. Når du trener vekter først, vil musklene dine allerede være trette til en viss grad, noe som kan gjøre raskere og lengre løp mer utfordrende. Når du trener for en konkurranse, som et løp, er det viktig at du forbedrer energinivået og trener for at du skal være best mulig forberedt for distansen du skal løpe. Å trene styrke kan gjøre kroppen tung og treg, spesielt hvis du gjennomfører tung styrketrening.

Løpe før og etter styrketrening

Du har kanskje bestemt deg for å innlemme løping i treningsregimet for å forbrenne flere kalorier. Hvis ditt primære mål er å forbrenne kalorier, kan du integrere styrketrening og løping i samme treningsøkt. Da er et også uproblematisk og trene styrke før og etter aerob trening som løping. Husk at trening alene ikke vil gi en signifikant vektreduksjon. Trening kombinert med et sunt kosthold fungerer mye mer effektivt.

Relaterte artikler:

Fettforbrenning løping

Løpe etter skade

Om forfatteren

Spurt Av Spurt
40% PÅ GARMIN

GJØR ET KUPP

PÅ SPORTSKLOKKER!