Liggende pullups

0
87
Liggende pullups
Foto: Adobe Stock
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE


Kroppsvektøvelser er blant de mest effektive øvelsene for å bygge styrke og muskelmasse. Lær mer om hvordan du kan gjennomføre pullups liggende.

Mens pull-up definitivt er effektiv styrketrening, kan det være for utfordrende for noen eller ikke utfordrende nok for andre. Liggende pull-ups gir alle de viktige fordelene med en kroppsvektstrening. Husk at det er viktig med liggende pullups å holde korsryggen buet. Denne stillingen forhindrer skader og hjelper til med å sette lats i best mulig posisjon for aktivering.

Liggende pullups krever noe solid du kan ligge under og ta tak i. Hvis du er hjemme, kan dette være et veldig solid, horisontalt rekkverk (vær sikker på at den holder!). Start med å ligge under stangen og ta tak i det med hendene i skulderbredde avstand fra hverandre. Hold overkroppen stiv, og dra deg opp som om du ror. Jo nærmere du holder føttene mot baren, jo lettere blir øvelsen. Den enkleste posisjonen for denne versjonen av pull-up-raden er med bena helt bøyd som om du er i bunnen av en knebøy. Dette reduserer mengden kroppsvekt du må bevege deg sterkt. For å gjøre øvelsen vanskeligere, sett føttene ut ytterligere (eller rett beina) eller løft føttene på en benk eller stol. Dette vil få deg til å ta opp mer av kroppsvekten din under bevegelsen, og øke motstanden.

Relaterte artikler:

Artikkelen fortsetter etter annonsen fra X-LIFE


Hvordan klare pull ups

Chin up vs pull up

Annonse fra MILRAB