Lavt stoffskifte vekttap

0
274
Lavt stoffskifte vekttap
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

Lær mer om hvordan du med enkle grep kan gå ned i vekt, selv om du har et lavt stoffskifte.

Vektreduksjon når du har lavt stoffskifte

Hvis du har problemer med å gå ned i vekt, kan det være lurt å bruke unnskyldningen at du har lavt stoffskifte. Vitenskapen sier at det kan være sant. Det kan godt være at du lider av lavt stoffskifte som et resultat av en underliggende helsetilstand eller dårlig livsstil. Heldigvis er det ting du kan gjøre for å hjelpe deg med å nå målene dine med vekttap, selv om stoffskiftet ikke er så raskt som det burde være.

Konferere med lege

Avtale med legen din hvis du tror det kan være en medisinsk grunn til at du ikke går ned i vekt. En lege kan evaluere andre symptomer du har for å avgjøre om det er en underliggende årsak til ditt lave stoffskifte. Hvis en helsetilstand er årsaken, kan du be legen din om hjelp.

Spis proteinrik mat

Spis proteinrik mat som magert kjøtt, fjærkreprodukter, nøtter, egg og bønner. Fordi muskler forbrenner mer kalorier enn fett, vil disse matvarene hjelpe deg med å opprettholde mer muskelmasse og mindre kroppsfett. De fleste sunne proteinkilder gir også lite kalorier og lite fett, noe som fører til økt vekttap over tid.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!


Spis naturlig mat

Fokuser på naturlige matvarer som er enkle å fordøye. Naturlige og organiske matvarer er lettere for kroppen å bryte ned og omdanne til energi. Hvis du har et langsomt stoffskifte, bør du ikke spise høyt bearbeidede matvarer som er vanskelige å fordøye, som det er mer sannsynlig at blir omdannet til fett.

Krydre maten

Krydre ting. Tilsetning av ingredienser som cayennepepper, sennep, jalapeno paprika, ingefær og kanel kan bidra til å øke hastigheten på stoffskiftet selv etter at du er ferdig med å spise. Krydder kan også brukes til for å få maten til å smake bedre, slik at det er mer sannsynlig at du spiser sunn mat og oppnår vekttap.

Ikke kutt for mange kalorier

Sørg for å konsumere minst 1200 kalorier om dagen. Motstå trangen til å kutte for mange kalorier, ellers vil kroppen din gå i sultemodus. Metabolismen din vil da begynne å avta for å spare energi. Dette vil ha en negativ innvirkning på vektreduksjonen, spesielt hvis du allerede har en langsom metabolisme.

Bli mer aktiv

Øk aktivitetsnivået slik at du forbrenner flere kalorier. Finn noen forskjellige måter å være aktive hver dag på. Gå rundt i bygningen i en lunsjpause, bli frivillig som trener for ditt idrettslaget eller jobb med noen fprosjekter. Etter hvert som du blir mer aktiv på daglig basis, vil det være lettere å introdusere regelmessig aerob trening og styrketrening.

Drikk iskaldt vann

Drikk flere glass iskaldt vann hver dag. Å drikke kaldt vann kan bidra til å øke hastigheten på stoffskiftet. Når du drikker kaldt vann, øker stoffskiftet i løpet av 10 minutter, og forblir høyere i minst 30 minutter etter du har drukket. Kroppstemperaturen din vil stige litt når det varmer opp vannet du drikker. Når kroppen din er varmere, svetter den mer etter hvert som stoffskiftet øker.

Relaterte artikler:

16 8 diett vekttap

Vekttap ved stress

Annonse fra X-LIFE