Lavkarbo uten melk

0
510
Lavkarbo uten melk
Artikkelen fortsetter under annonsen fra MILRAB

HØSTSALG!

5 999,-

9 999,-

HELKROPPSTRENING HJEMME MED SCHWINN AIRDYNE AD2!

40% RABATT!

Melk er akseptabelt i et lavkarbokosthold, hvis du ikke er laktoseintolerant. Lær hvorfor melk er viktig i en lavkarbodiett, og hvilke alternativer du har til kumelk.

Næringsstoffer og karbohydrater i melk

. Selv om en kopp helmelk ikke skader deg, er den litt høyere i karbohydratinnhold enn foretrukket for de som har en lavkarbo- eller ketodiett. Imidlertid kan en kopp melk gi deg noen betydelige helsemessige fordeler og næringsverdi. Helmelk er rik på vitaminer, aminosyrer og mineraler.

Kalsium

Kalsium er ofte forbundet med beinhelse. Nyere forskningsstudier har vist at kalsium kan forbedre forhold som osteoporose, samt bidra til å redusere risikoen for å utvikle visse kreftformer.

Vitamin D

D-vitamin produseres av kroppen din gjennom soleksponering, men det kan også tas som et supplement eller konsumeres i visse matvarer som melk. Det er vist at D-vitamin forbedrer beinhelsen, bygger opp immunforsvaret, regulerer insulinnivået og forbedrer kardiovaskulær helse.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra MILRAB

HØSTSALG!

OKTOBERFEST HOS MILRAB

SPAR

OPPTIL

40%!


Fosfor

Fosfor er det nest rikeste mineralet i kroppen din, og utgjør en hel prosent av systemet ditt. Det er et essensielt mineral som er ansvarlig for hundrevis av forskjellige cellulære aktiviteter, for eksempel DNA-syntese og bringer næringsstoffer inn og ut av celler.

Kalium

Bak fosfor er kalium det tredje rikeste mineralet i kroppen. Det slås først sammen med natrium, begge jobber sammen for å støtte og øke optimal cellefunksjonen.

Vitamin A

A-vitamin er en viktig antioksidant som tilbyr en rekke fordeler for forskjellige systemer i hele kroppen. Den viktigste rollen er å bekjempe betennelse, som har vist seg å være årsaken til mange kroniske sykdommer.

Vitamin B12

Noen av de beste fordelene med vitamin B12 er forbundet med forbedret hjerne- og hjertehelse. Det øker ikke bare den kognitive funksjonen – det hjelper også til å danne det beskyttende dekket av myelin, et isolerende lag som finnes rundt nervene dine. Derfor kan mangel på vitamin B12 begrense dine kognitive evner i å prestere på sitt beste.

Når bør melk unngås på en lavkarbo diett?

Meierimelk kan være en del av lavkarbo dietter, men du må være forsiktig med karbohydratinntaket når du drikker melk. Hvis du er intolerant mot laktose, bør du selvsagt også unngå melk når du går på lavkarobdietter. Mens symptomene varierer fra person til person, er laktoseintoleranse en tilstand der mennesker har fordøyelsesproblemer inkludert oppblåsthet, kramper, kvalme, gass, som svar på inntak av meieriprodukter.

Melk og karbohydrater

Melk bør ikke være førstevalget når etter hvis du er ute etter en lavkarbodrikke. Hvis du virkelig har lyst på et kaldt glass melk, er det noen gode lavkarbo melkeerstatninger som kan tilfredsstille lysten din, slik at du får i deg viktige vitaminer og mineraler.

Disse alternativene inkluderer:

  • Usøtet mandelmelk
  • Cashewmelk
  • Kokosnøttmelk
  • Hampemelk
  • Macadamia-melk

Dette er noen av de beste alternativene med lite karbohydrater, og som også er laktosefri, fettfattige, gir en god mengde kostholdsfibre og inneholder færre gram karbohydrater enn vanlig kumlek.

Hvis du kan, kan du prøve å lage disse melkefrie melkene hjemme, siden butikk-kjøpte alternativer vanligvis inneholder tilsetningsstoffer og skadelige sukkerarter. Du kan tilsette stevia i stedet, som er et naturlig og ketovennlig søtningsmiddel.

Hvis du vil drikke hel kumelk, er det best hvis du vet at antall karbohydrater daglig vil være rundt 25-50 gram karbohydrater. Hvis målet ditt er å gå ned i vekt, er helmelk verken lavkarbo eller keto-vennlig.

Relaterte artikler:

Fristende lavkarbo bounty

Enkel lavkarbo snacks

Annonse fra X-LIFE

HØSTSALG!

OPPTIL

45%

RABATT!