Lavkarbo middag på 10 minutter

0
562
Lavkarbo middag på 10 minutter


HØSTSALG!



Et lavkarbo kosthold kan gi mange helsemessige fordeler, men det kan være krevende å finne lavkarbo oppskrifter som passer til din travle timeplan. Forberede lavkarbo middager på kun 10 minutter!

Selv om du ikke er den mest kreative personen på kjøkkenet og bare har noen få ingredienser for hånden, er det enkelt å lage velsmakende, lavkarbo middager som krever mindre enn 10 minutters forberedelsestid. Alle måltidene har lite karbohydrater og kan bidra til vekttap gjennom en lavkarbo diett.

Egg og grønnsaker stekt i kokosnøttolje

Denne retten gir deg en god lunsj eller middag som du kan nyte hver dag. Den er rik på proteiner og sunne grønnsaker, og holder deg mett i lang tid.

Ingredienser

Kokosnøttolje, friske grønnsaker eller frossen grønnsaksblanding (gulrøtter, blomkål, brokkoli, grønne bønner), egg, krydder, spinat (valgfritt).

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-life

VIP20

VI HAR ALT DU

TRENGER TIL

HJEMMETRENINGEN!

20% MED

RABATTKODE:

VIP20


Slik gjør du

  • Hell kokosnøttolje i stekepannen og skru opp varmen.
  • Tilsett grønnsaker. Hvis du bruker en frossen blanding, la grønnsakene tine i varmen i noen minutter.
  • Tilsett 3-4 egg.
  • Tilsett krydder – enten en blanding eller bare salt og pepper.
  • Tilsett spinat (valgfritt).
  • Rør-stek til den er klar.

Grillede kyllingvinger med greener og salsa

Denne kan bare bli en av favorittene dine når du skal lage lavkarbo middag. Denne lavkarbo dietten krever lite forberedelser, og de fleste elsker å spise kjøtt rett fra beinet. Dette er en rett barna også kommer til å elske.

Ingredienser

Kyllingvinger, krydder, greener, salsa.

Slik gjør du

  • Gni kyllingvingene i en krydderblanding etter egen smak.
  • Sett dem i ovnen og varm dem på 180–200 ° C i omtrent 40 minutter.
  • Grill til vingene er brune og sprø.
  • Server med litt greener og salsa.

Bacon og egg

Selv om bacon er et bearbeidet kjøtt og ikke akkurat sunt, er det lite i karbohydrater. Egg og bacon passer derfor perfekt som lavkarbo middag. Du kan spise det på en lavkarbo diett og likevel gå ned i vekt. Hvis du holder baconinntaket i moderate mengder og ikke spiser det mer enn en eller to ganger per uke, er det ingenting galt med å bruke det som lavkarbo mat.

Ingredienser

Bacon, egg, krydder (valgfritt).

Slik gjør du

  • Legg bacon i en panne og stek til den er klar.
  • Legg baconet på en tallerken og stek 3-4 egg i baconfettet.
  • Hvis du vil legge litt smak til eggene dine, kan du drysse litt havsalt, hvitløkspulver og løkpulver på dem mens du steker.

Kvernet biff med skiver av paprika

Denne lavkarbo middagen er perfekt hvis du har litt ekstra malt biff.

Ingredienser

Løk, kokosnøttolje, malt biff, krydder, spinat og en paprika.

Slik gjør du

  • Finhakk en løk.
  • Legg kokosnøttolje i en panne og skru opp varmen.
  • Tilsett løken og rør i et minutt eller to.
  • Tilsett malt biff.
  • Tilsett litt krydder – enten en blanding eller bare salt og pepper.
  • Tilsett spinat.
  • Hvis du vil krydre ting litt, kan du eventuelt tilsette litt pepper og chilipulver.
  • Steke til den er klar og servere med skivet paprika.

Lavkarbo middag med cheeseburgere

Det blir ikke mye enklere enn dette: 1 burger med to forskjellige typer ost, i tillegg til rå spinat.

Ingredienser

Smør, hamburgerpatties, cheddarost, kremost, salsa, krydder, spinat.

Slik gjør du

  • Ha smør i en panne og og smelt det.
  • Tilsett burgere og krydder.
  • Vend brugere til de er klare.
  • Legg på et par skiver cheddar og litt kremost på toppen.
  • Reduser varmen og sett et lokk på pannen til osten smelter.
  • Server med rå spinat. Du kan drysse noe av fettet fra pannen over spinaten, hvis du ønsker det.
  • For å gjøre burgere enda saftigere, tilsett litt salsa.

Stekt kyllingbryst

Hvis du er bekymret for å ende opp med smakløs, tørr kylling, kan litt smør gjøre susen.

Ingredienser

Kyllingbryst, smør, salt, pepper, karri, hvitløkspulver og grønne grønnsaker.

Slik gjør du

  • Skjær kyllingbrystet i små biter.
  • Ha smør i en panne og smelt smøret.
  • Tilsett kyllingbiter, i tillegg til salt, pepper, karri og hvitløkspulver.
  • Brun kyllingen til den har en sprø, gyllenbrun skorpe.
  • Servere med noen bladgrønne grønnsaker.

Pizza med kjøttdeig

Hvis du savner pizza på lavkarbo dietten din, vil du elske dette. Du kan bare synes det smaker enda bedre, uten de usunne ingrediensene som mange pizzaer har. Denne oppskriften er enkel å variere, og du kan tilsette alle ingredienser med lite karbohydrater du ønsker – grønnsaker, sopp, forskjellige oster med mer.

Ingredienser

Løk, bacon, kvernet biff, salsa, krydder, hvitløkspulver og strimlet ost.

Slik gjør du

  • Finhakk løken og skjær litt av baconet i små skiver.
  • Bland kvernet biff, salsa, løk, krydder og hvitløkspulver i en ildfast form.
  • Dryss strimlet ost på toppen og dekk med ytterligere baconskiver
  • Sett den i ovnen og varm på 180–200 ° C i 30–40 minutter, til baconet og osten ser crunchy ut.

Relaterte artikler:

Annonse fra X-LIFESX-erfit Indoor 200 er en stødig og solid spinningsykkel for deg som ønsker å komme i form!