Lavkarbo med lite fett

0
326
Lavkarbo med lite fett

En lavkarbo diett med lite karbohydrater og fett vil i tillegg til å få deg ned i vekt, også gi deg et sunnere og mer balansert kosthold.

Et kosthold med lite karbohydrater og lite fett kan umiddelbart synes å stå i motsetning til hverandre, men kan likevel bidra til at du går ned i vekt. Lavkarbo med lite og sunt fett, vil på mange måter være et sunnere alternativ enn en lavkarbo diett der du spiser all slags mat uten å tenke på hva slags fett du får i deg.

Her får du et utvalg matvarer med sunne lavkarbo grønnsaker og kjøtt med lite fett.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra MilrabNyheter! Vær først ute med det nyeste!

Salater

Den beste måten å fylle opp en middagstallerken er å starte med en god porsjon salat. De tilfører volum til måltidet uten å tilsette mange kalorier. Selv om isbergsalat ikke er et dårlig alternativ, bør du også velge andre typer salater og grønt, ettersom de gir deg ekstra vitaminer og mineraler.

Asparges

Denne vakre grønnsaken kan være viktig når du velger et kosthold med lite karbohydrater og fett. Asparges har lite kalorier og har vitaminer som folat og A-vitamin.

Squash

Squash er en annen kalorifattig, lavkarbo-grønnsak. Squash kan spises alene eller sammen med andre grønnsaker.

Tomater

Tomater er deilige i en velsmakende tomatsuppe eller i en salat eller på et smørbrød.

Laks

Laks inneholder omega-3 fettsyrer, som er bra for ditt kardiovaskulære system. Det er også en utmerket kilde til proteiner og inneholder antioksidanter.

Kylling

Kylling, når den tilberedes riktig, inneholder både lite fett og er en utmerket kilde til proteiner. Organisk oppdrettede kyllinger er et enda bedre valg. Unngå oppskrifter med kremede sauser.

Magert kjøttpålegg

Kjøttpålegg av hjerte og elg, er veldig magert, pluss at det er en utmerket kilde til protein, karnitin og sink.

Buljong

Buljong kan brukes som base for supper, gryteretter og sauser. De kan også brukes i andre oppskrifter.

Bær

Bær er rike på vitaminer og antioksidanter, og kan være en deilig dessert eller et fint tilskudd til en salat.

Lavkarbo-tips: Server blåbær og jordbær med kremfløte og et dryss av knuste mandler. Server bær med naturell og knuste mandler.

Relaterte artikler:

Lavkarbo som gir energi

Hvorfor lavkarbo virker

Annonse fra MilrabSove ute!

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst skriv inn din kommentar!
Vennligst skriv inn navnet ditt her