Lavkarbo frokost smoothie

0
144
Lavkarbo frokost smoothie 2

Er du lei av den tradisjonelle frokosten med brød og ost til pålegg? Hva med å prøve lavkarbo frokost med smoothie?

Lavkarbo frokost smoothie

Lavkarbodietter er påstått å hjelpe folk å gå ned i vekt. Hvorvidt dette er sant eller ikke, hvis du følger et kosthold som inkluderer mindre bearbeidede karbohydrater som korn, frukt og stivelsesholdige grønnsaker, kan du redusere risikoen for diabetes og andre metabolske problemer.

Lage lavkarbo-smoothies hjemme

For å lage hjemmelagde smoothies som har lite karbohydrater, må du ta smarte valg med frukt, og prøve å innlemme bladgrønnsaker for ekstra næringsstoffer. De sunneste lavkarbo-smoothiene har fiberen fra frukt og grønt. Fiber hjelper fordøyelsen, og hjelper deg med å føle deg mett og fornøyd. Bruk en kraftig blender for å gjøre smoothien så jevn og kremet som mulig. For væsker, unngå juice til fordel for vanlig vann, melk (lett skummet, eller mandel-, kokosnøtt eller rismelk) og is. Tilsett gresk yoghurt eller melk for å øke proteininnholdet.

Lavkarbo grønn smoothie

Grønne smoothies får vanligvis sin livlige farge fra et sjenerøst tilskudd av bladgrønnsaker, for eksempel spinat. Spinat er rangert blant de sunneste grønnsakene, takket være de mange viktige næringsstoffene. Du kan også tilsette avokado, linfrø og mandelmelk.

Lavkarbo jordbærsmoothie

Denne enkle smoothien inneholder jordbær, mandler og kanel. Kanel kan bidra til å senke blodsukkernivået.

Blåbær og spinatsmoothie

En blanding av frosne blåbær, spinat, mandelmelk og gresk yoghurt gjør denne smoothien deilig og smakfull.

Relaterte artikler:

Hvorfor er det viktig å spise frokost

Havregryn frokost

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst skriv inn din kommentar!
Vennligst skriv inn navnet ditt her