Langtur på 24 km

L

Denne treningsøkta besto av en langtur på 24 km, som ble løpt med moderat intensitet i et bra tempo.

Målet med treningsøkta

Målet mitt med treningsøkta var å løpe en langtur i et tempo tilsvarende moderat intensitet, for å øke aerob kapasitet og trene opp beina i tåle belastning over tid.

Gjennomføring av treningsøkt

Følgende ble gjennomført denne treningsøkta:

  • 24 km med med en gjennomsnittsfart på 4:57 per km

Gjennom hele langturen holdt jeg en snittfart som vekslet mellom 4:59-4:59. De siste kilometerne økte jeg litt, så gjennomsnittsfarten til slutt ble 4:57 per km. Intensiteten lå på 75-79 prosent av makspuls gjennom store deler av langturen. Det er litt over grensen for hva som kan kalles en rolig langtur. Langturen gikk greit å gjennomføre, og jeg følte meg fin i beina når jeg var ferdig. Neste søndag blir det en langtur på 28 km

Relaterte artikler:

Langtur med moderat intensitet

Tren opp utholdenheten når du løper rolige langturer

Forfatter

Legg inn kommentar

Spurt.no er et nettsted der du finner det aller meste av artikler om løping og trening. Du finner også artikler om motivasjon, og en rekke kalkulatorer du kan bruke når du trener.

Terje Lien

Terje Lien deler av sine erfaringer med løping og trening.

Har du spørsmål? Ta kontakt med oss! info@spurt.no

Siste innlegg