Langtur med høy intensitet

L

Langtur med høy intensitet. Denne langturen gjennomførte jeg med høy intensitet, selv om farten ikke skulle tilsi det.

Målet med treningsøkta

Langturen var ment å bidra til å øke aerob kapasitet, samt venne beina til økt belastning over et lenger tidsrom. En krevende løype ble valgt for å simulere løypa i Ringeriksmaraton.

Gjennomføring av langtur

Følgende ble gjennomført denne treningsøkta:

  • 29 km langtur

Dette ble en hard langtur, som om jeg tok det rolig. Pulsen lå mye høyere enn det den vanligvis gjør, og årsaken til dette tror jeg er en begynnende forkjølelse. Beina var tunge, og jeg ble stiv og støl i etterkant av langturen. Jeg økte med 1 km fra forrige uke, men spørsmålet er om det var så lurt å presse meg så mye på denne langturen.

Evaluering av treningsøkta

Denne treningsøkta var en påminnelse om at man bør lytte til kroppen, og legge opp treningen deretter. Denne langturen var alt for hard med tanke på dagsformen. I morgen bli det definitivt hvile.

Relaterte artikler:

Tips om hvordan variere intensiteten når du løper langturer

Treningsintensitet på langturer

Forfatter

Legg inn kommentar

Spurt Av Spurt

Spurt.no er et nettsted der du finner det aller meste av artikler om løping og trening. Du finner også artikler om motivasjon, og en rekke kalkulatorer du kan bruke når du trener.

Terje Lien

Terje Lien deler av sine erfaringer med løping og trening.

Har du spørsmål? Ta kontakt med oss! info@spurt.no

Siste innlegg