Kyllingfilet protein

0
65
Kyllingfilet protein

Kyllingfilet er et allsidig og sunt alternativ til rødt kjøtt, og rikt på proteiner. Lær mer om hvorfor du bør spise mer kyllingfilet.

Lavt fettinnhold

En typisk kommersiell kyllingfilet servering veier omtrent 113 gram. U.S. Den gjennomsnittlige kyllingfileten i denne størrelsen gir 122 kalorier, hvorav cirka 31 kalorier kommer fra 3,4 totalt, fra fett. Av dette fettet tilføres 0,62 gram mettet fett, som er 4 prosent av den daglige grensen som er anbefalt for et kosthold på 2000 kalorier. Kyllingfilet har 73 mg kolesterol, som er 24 prosent av den anbefalte daglige grensen for friske voksne.

Kyllingfilet protein

En kyllingfilet inneholder 23 gram protein. Dagsbehovet er på omtrent 56 gram protein, og en kyllingfilet vil oppfylle 41 prosent av dette kravet. Kvinner som trenger 46 gram protein daglig, dekker 50 prosent av det anbefalte inntaket med en kyllingfilet. Å få mer av proteinet ditt fra fjørfe og mindre fra kjøtt som storfekjøtt eller svinekjøtt, kan redusere risikoen for å utvikle kreft og hjertesykdom.

Utmerket kilde til B-vitaminer

Kyllingfilet inneholder en høy konsentrasjon av B-vitaminer som pantotensyre, riboflavin, niacin, vitamin B-12, tiamin og vitamin B-6. Hver kyllingfilet inneholder 3,44 milligram vitamin B-6, eller 66 prosent av anbefalt dagsbehovet for friske voksne. En kylling tilfører også mer enn 54 prosent av en manns dagsbehov av niacin og 61 prosent av en kvinnes niacinbehov med sine 8,6 milligram.

Fullpakket med selen og fosfor

Menn og kvinner trenger omtrent 55 mikrogram av mineralet selen hver dag, for å støtte funksjonen til immunsystemet og endokrine systemer. En gjennomsnittlig kyllingfilet inneholder omtrent 30 mikrogram selen, og tilfredsstiller 54 prosent av det nødvendige daglige inntaket. Kyllingfilet er også en rik kilde til fosfor, med 224 milligram i en kyllingfilet. Voksne bør ha 700 mg fosfor daglig, og en kyllingfilet kan dekke 32 prosent av dette behovet.

Se opp for høyt saltinnhold

Mange kommersielt pakket kyllingbrystfilet blir bearbeidet med en høy saltløsning ,for å gi saftigere kjøtt. En bearbeidet kyllingfilet kan inneholde 440 milligram natrium (salt), som er nesten 20 prosent av grensen på 2.300 milligram, som er anbefalt for friske voksne. Hvis du har et kosthold der du begrenser saltinntaket, og ikke kan ha mer enn 1500 milligram om dagen, kan en kyllingfilet oppfylle omtrent 30 prosent av dette.

Relaterte artikler:

Kyllinglår kalorier

Kyllinglår protein

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst skriv inn din kommentar!
Vennligst skriv inn navnet ditt her