Kosthold og trening for å gå ned i vekt

0
505
Kosthold og trening for å gå ned i vekt
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra MILRAB.NOGARMIN SOLAR - Oppdag de nye modellene!

Lær mer om hvordan du gjennom et balansert og sunt kosthold og trening kan gå ned i vekt.

Kosthold og trening for vektreduksjon

Det er faktisk mulig å trene hver dag uten at du oppnår ønsket vektreduksjon. Det er til og med mulig å gå opp i vekt! For å gå ned i vekt og holde denne vekten, er det helt avgjørende at du tenker igjennom hva du spiser. Sannsynligheten for at du spiser ting du ikke bør spise eller spiser for mye, er stor, uten at du tenker over det. Bruk en uke på å kartlegge alt du spiser, og skriv det ned i logg. Ette endt uke går du igjennom loggen, og kategorisere det du har spist i mat du fortsatt bør spise, og mat du bør vurdere å begrense eller kutte helt ut. Rom ble som kjent ikke bygd på en dag, og prøve å kutte ut alt usunt, vil ofte være vanskelig å gjennomføre. Ta utgangspunkt i noen matvarer du bør redusere eller kutte helt ut. En god start kan da være å redusere eller kutte helt ut inntaket av sukkerholdige drikker, også juice! Søt drikke er en versting, som effektivt kan hindre deg i å gå ned vekt. Du bør også vurdere å begrense inntaket av annen sukkerholdig mat. Hvis du synes dette er vanskelig, er det en god trøst å vite at sukkersuget som regel går over etter 3-7 dager. Lysten etter å spise noe søtt etter dette, vil ofte være gammel vane, og da kan du heller spise søt frukt eller bær.

Trening for å gå ned i vekt

Når du har et sunt og balansert kosthold på plass, kan regelmessig og variert trening bidra til at du går ned i vekt. Gjennomføre korte, hyppige treningsøkter, der intensiteten som hovedregel skal være lav. Ha en mindre andel trening der du får opp pulsen, noe som også kan gjøre at du får opp forbrenningen. Jogge, gå turer eller gjennomføre crossfit eller andre former for trening som får opp pulsen din.

Kosthold og trening for å gå ned i vekt

Har du nettopp kommet i gang med trening, er det viktig at du sørger for å ha en gradvis økning i treningsmengde og intensitet, slik at belastningen ikke er hardere enn det kroppen til enhver tid greier. Det er også viktig for å holde motivasjonen for trening oppe. Vær tålmodig både med tanke på kostholdsendringer og det å gjøre regelmessig trening til en rutine. Det tar tid å endre vaner, men når du først har greid det, vil du oppleve en ny hverdag med økt overskudd og energi.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-lifeX-LIFE.NO har alt du trenger til hjemmetrening!

Relaterte artikler:

Mat for løpere

Balansert kosthold når du trener løping

Annonse fra X-LIFESchwinn IC7 spinningsykkel er en tøff spinningsykkel fra en av verdens største merkevarer, kjent for sin kvalitet og unike design!