Kosthold for å bygge muskler og gå ned i fett

0
151
Kosthold for å bygge muskler og gå ned i fett
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!

5 999,-

9 999,-

HELKROPPSTRENING HJEMME MED SCHWINN AIRDYNE AD2!

40% RABATT!

For å bygge muskler og gå ned i fett, må du lage en spiseplan og og følge den nøye. Lær mer om kosthold for å bygge muskler og gå ned i fett.

Kosthold for å bygge muskler og redusere fettmengden

Prosessen med å bygge muskler er veldig forskjellig fra å miste fett, men ved å gjøre endringer i spiseplanen din og drikkevarene du drikker, kan du gjøre begge deler med hell.

Øke proteininntaket

Å spise tilstrekkelig med protein er viktig for å bygge muskler, og har også en positiv innvirkning på fettap. Protein lar musklene dine komme seg og reparere etter at de har blitt anstrengt under en tung treningsøkt, noe som til slutt fører til muskelvekst. Protein tar mye energi å fordøye og er også veldig mettende, slik at du blir fornøyd lenger etter måltider, noe som betyr at det er mindre sannsynlig at du spiser for mange kalorier. Menn bør ha som mål å spise 0,85 gram per kilo kroppsvekt per dag, mens kvinner bør ta sikte på 0,75 gram per kilo kroppsvekt per dag.

Fett er viktig i kostholdet

Å inkludere sunt fett i kostholdet ditt er veldig viktig når du vil bygge muskler og miste kroppsfett. Sunt fett som finnes i nøtter, frø, avokado, kokosnøttolje, olivenolje, smør fra gressende kyr, og små mengder meieriprodukter, er gode energikilder og sikrer sunn nerve- og muskelfunksjon, som er viktig når du trener mye for å bygge opp mager muskulatur. Det å spise sunt fett har blitt assosiert med lavere nivåer av kroppsfett, og vil gjøre det enklere å gå ned i fett.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra MILRAB

HØSTSALG!

SPAR

OPPTIL

40%


Vær bevisst på karbohydrater

Karbohydrater er viktige å ta med i kostholdet ditt hvis du planlegger å bygge muskler. Karbohydrater gir musklene dine glykogen, noe som gjør at de kan utøve tilstrekkelig krefter under treningsøktene, slik at de blir større. Å spise mat med høyt karbohydratinnhold, som søtpoteter, fullkorn, ris eller frukt, vil gi deg nok energi til å trene med høy intensitet, samtidig som du har stabil energi resten av dagen. For mange karbohydrater kan imidlertid føre til mer fett på kroppen, da alt overskudd lagres som fett til bruk senere. Målet bør være å spise omtrent en knyttne karbohydrater ved hvert måltid for best mulig resultat.

Drikk smart

Det du drikker har like stor innvirkning på kroppssammensetningen som det du spiser. Hvis du tar sikte på å miste kroppsfett, bør du egentlig bare drikke vann og usøtet te og kaffe. Brus, fruktjuice og alkohol vil føre til at fettmengden på kroppen øker. Når det gjelder å bygge muskler, kan det å inkludere melk eller proteinshakes i kostholdet være nyttig hvis du sliter med å spise tilstrekkelige mengder protein regelmessig.

Relaterte artikler:

Hvorfor er fett viktig for kroppen

Hvordan få lavere fettprosent

Annonse fra X-LIFE

HØSTSALG!